onsdag 29 mars 2017

Here we goooo....

Så.. nu är det dags. Chipet sitter på skon och armbandet är på plats med närmast anhörig. Mary önskade mig lycka till och informerade mig om att det faktiskt finns ambulans på plats. (Någon som vill köpa henne billigt... )


W gjorde en brakfrulle med ägg, bacon och lök. Helt ok att springa på. Jag fick med mig en Mars och ett gäng gräddkolor. Jättegulligt men vem äter under ett lopp? Inte jag.

Kl 9 gick jag till t-banan och det fanns fler där som skulle springa. Men den jag träffade på t-banan och började prata med var en jättegullig tjej som skulle heja på sin kompis. Hon hade kommit upp från Göteborg igår och skulle vara här några dagar. Det visade sig att vi hade massor av platser gemensamt  och jösses vad vi pratade.

Vid medis gick hon av och jag fortsatte till St. Eriksplan där jag gick av med flera andra löpare. Det var en liten bit att gå men det gick rätt fort. Några sprang och jag höll mig till de som gick. Att hitta gick lätt, det var bara att följa strömmen av alla västklädda människor med joggingskor på sig. Vi skulle starta kl 10 och jag var där en kvart innan, och jag blev så glad när jag träffade Sofie och hennes kärlek där. Alltid lika skönt när man känner någon. Jag har inte träffat henne på en evighet och har ruskigt dåligt samvete över att jag inte åkt ner till henne.

Hur som.. starten närmade sig och precis innan ringer telefonen.. Det var Mary som ville ringa och önska mig lycka till. Hon frågade om jag var nervös; ja, sa jag. Jo, mamma.. det hörs sa hon då och fortsatte med upplysningen om ambulanserna med mera.

Uppvärmningen med Calle och Tobias från Let´s Dance började och vi körde igång lite lätt. Sedan var det dags... hualigen....

Nedräkning och iväg....


VI SES VID MÅLGÅNG...

Trasselmaja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar