måndag 22 augusti 2016

Hejdå Gotland

Jaha.. så vad Gotland gjort för denna gång.  Målet med denna resa var att träffa Julie med familj och gå på Kneippbyn. Förra gången vi var över missade vi dag 2 på Kneippbyn eftersom biljetten låg på fel ställe när vi var halvvägs nere. Biljetten låg i T:s jackficka på Gotland Ring och vi var på Krusmyntagården :) Så det var bara att ge ett löfte till en mycket besviken Mary att vi skulle åka hit igen. Denna gången filmade jag det så jag inte skulle glömma bort det.


För säkerhets skull så var jag övertydlig och livad ett vi skulle åka tillbaka. Hade ju inte en tanke på hur mycket det skulle kosta... :(

När jag väl kom hem igen sen så var det bara att leta upp boende och båtbiljett. Boendet nämnde jag i förra inlägget, Visby Gustavsvik B&B och Camping, och det var SÅ fint. Vi fick en lägenhet på ett rum med 2 sängar och en liten toa/dusch. Perfekt för oss två plus att frukost och städ ingick.

Jag hade kallt räknat med att vi skulle äta ute både på lördagen och söndagen. Efter kneippbyn blev vi bjudna på middag hos Sara oh Janne. Klassisk spaghetti och köttfärssås, något som både jag och Mary älskar. Så fint att äta middag med den underbara familjen. Jag trivs verkligen i deras sällskap och längtar redan till nästa gång vi åker över.

Igår, söndag, var det skitväder men jag och Mary hade bestämt oss för att göra Visby. Vi tog bilen ner och strosade runt lite. Vi hamnade på Kärlek, vårat fina café där man kan äta både fik och redig lunch. Jag tid saffranspannkaka och en latten medans Mary tog en kladdkaka och fanta. Mycket socker blev det...


Vi gick runt lite till och sedan kvistar vi in på Tiara och köpte Mary ett par yogabyxor. De var lite stora men hon älskar dom. :)  


På kvällen fick hon bestämma middag och då blev det Max Hamburgare. Hon älskar deras chilicheese så ja.. inte nyttigt men hennes val. Det bara ju ändå sista dagen på sommarlovet. Efter det åkte vi tillbaka till hotellet och läste lite respektive kollade på paddan lite. 

Imorse var det upp kl 5 för att packa och göra sig redo för hemresa. Nu ligger jag i sängen bredvid min Lillstrumpa och hon sover så gott. Jag längtar redan tillbaka till Gotland och räknar dagarna till nästa gång.  
Kramar i massor och har ni aldrig vart på Öjn, åk dit.. ni kommer älska ön och människorna som bor där.

Trasselmaja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar