måndag 29 augusti 2016

Dags att sälja DEN DÄR klänningen...

Så nu är det dags att sälja min brudklänning. Den är jättefin och otroligt vacker, speciellt för vinterbröllop och speciellt kring jul. Det är en enkel sjöjungfrukjol och en fin korsett-topp med fuskpäls längs upp på kanten. Att är i ivory och jag kände mig SÅ fin när jag hade den på mig.
Nu har den dock hängt klart i garderoben och är redo att användas av ngn annan vacker brud.

Den är i storlek 60 kg och 168 cm lång, det var vad jag vägde och hur lång jag var på bröllopet. Till klänningen ingår en undergkjol och handskar om man vill ha dom. Capen jag har på fotot är en hyrd för dagen.

Att sälja klänningen känns inte så faligt som jag trodde att det skulle göra. Det känns som att det är ett bra beslut och att det är dags att gå vidare. Dessutom kan jag inte tänka mig att Mary vill ha den då hon gifter sig. Hon vill säkert ha ngt eget och får söka själv i brudklänningsmardrömmarna..



Marys lilla klänning med pälskant och jacka ligger i garaget nerpackat någonstand. Det vill jag inte sälja utan det får hon ta tillvara på när hon blir större. T:s frack är hyrd från Östermalm så den är inte heller till salu.

Jag kände mig så vacker och det var verkligen en riktig dröm att få ha denna på sig. Jag skulle dock välja en annan om jag skulle gifta om mig..

Kram och natti

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar