lördag 20 augusti 2016

Att uppskatta det lilla i livet på Gotland

Nu har vi så kommit till Gotland igen, närmare bestämt 01.30 var vi framme.  Mitt i natten trasslade vi oss av båten och vidare till Visby Gustavsvik B&B och Camping.


Efter några timmars sömn i bilen smög vi in vid 7-tiden och åt en aldrig så god frukost. Fralla, ost och kaffe ÄR en lyx.



Rummet får vi i eftermiddag eftersom det är incheckning kl 15 tidigast. Mitt bekymmer var lite dethär med dusch.. jag vill gärna ha dendär duschen på morgonen.  Det löste underbara Ingela som satt i receptionen.  Vi fick helt enkelt låna duschen i bastun. :)


 Jag jublade inombords när hon gav oss nyckeln och "stör ej"-skylten.

 När vi kom ut från receptionen jublade jag lite av glädje och Mary undrade hur tokig jag var över att få duscha. Det var ju "bara" en dusch.

Hahaha.. när vi var klara förstod hon vad jag menade.  Att bli så glad över en sån enkel gest som att få en bastunyckel förstod även hon hur mycket det betydde efteråt.



Vår helg har bara börjat och det kommer bli en helg i lyx här på Visby Gustavsvik.

Idag ska vi till Kneippbyn tillsammans med Julie, Marys kompis. Det är dottern till min gamla klasskamrat Sara, från grundskolan. Vi fick kontakt med varandra sist vi var här i somras och jag är SÅ glad över detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar