lördag 25 juni 2016

Full rulle i livet



Midsommardagen och allt är så stilla... till en bildjäfvel tutar högt och ljudligt utanför mitt fönster :( Ja, ok.. jag skulle ändå gå upp så det var väl ett tecken från ovan. Det har varit en lååång period igen utan bloggandet.. sorry..
Jag har bara inte orkat, det har inte funnits inspiration och det har varit MASSOR av jobb. Jag skrev i förra inlägget att jag hade dejtat lite och läkarbesök mm.

Vad gäller läkarbesöken så var ju det inför operationen som skulle blivit av den 14 juli. Nu ringde de i veckan och ville flytta den till den 25 augusti.. INGEN ROLIG NYHET!!! Jag ville verkligen haft denna operation gjord snart och alternativet var den 2 juli.. men då är jag i fjällen så det gick inte :-( Och jag vägrar flytta min fjällvandring.. den har jag drömt om sedan jag var liten.

Jaha och sen var det detta med datingen.. Jag är så djävla trött på att bli sviken och ljugen för. Kan man säga så... att bli ljugen för.??

Jag har varit på 3 dejter under de 2 senaste månaderna och det har varit spännande och intressant men samtidigt har jag blivit sårad och på något sätt lurad känns det som. 

Min första dejt var ju med en riktigt cool kille, V, som är vegan, jobbar för Greenpeace och har en förkärlek för djur precis som jag. Han är så himla gullig och go, en riktigt härlig kille. Problemet i detta fallet är att han ska flytta till andra sidan av Sverige :-(

Sen.. dejt nr 2... En italiensk kille som heter P. Trevlig, bra utseende och bra jobb. Ett barn i Marys ålder och ja. han verkade veta vad han ville med livet. Problemet med honom var att han var FÖR på. Svarade jag inte direkt på sms blev han galen, så Tack men Nej tack...

Och... min sista dejt som var här för ett tag sedan. Min lilla amerikanare, J, som verkligen fångade mitt intresse.. HAN var för bra för att vara sann. Och det var han verkligen så det blir ett enskilt inlägg om honom.. :-)

Jag har ju jobbat mycket också, mitt älskade Bauhaus kräver sin tid och jag trivs som en fisk i vattnet fortfarande. Jag förstår inte varför jag väntat så länge med att jobba inom butiksnäringen, det är ju perfekt för mig som är så social.

Min terapeut sa att jag skulle ha ett jobb där jag hade snabba och korta möten, inte som sjukvården där det är stadigvarande möten och man bygger upp en relation. Jag har mer energi när jag kommer hem efter ett långpass på Bauhaus, 10-20:15, än när jag hade långpass inom vården 11-20. Så jag har ork att vara med Mary och vara en bra mamma. 

Jag hoppas ni har det bra alla äsare och kram till er för erat tålamod.


Kärlek och omtanke

Trasselmaja

1 kommentar:

  1. Det brukar ju heta - Allt löser sig inom sinom tid.
    Jag har börjat säga: Allt tar din tid och inte längre - ditt liv och det som sker, sker i din takt och din tid. Du hittar kärleken, tro mig! puss

    //systeryster

    SvaraRadera