fredag 13 maj 2016

SJ:s service och störda kärringar.



Jag kom ner till Göteborg igår och tänkte samtidigt beställa min biljett till fjällvandring, för det gick ju inte på STF:s hemsida. Sagt och gjort så klev jag in på resecentrum och fick hjälp av en underbar kvinna som heter Christina. Hon hade jordens tålamod och vi fick många goda skratt, någon som dock blev störd och riktigt irriterad var kärringen i kassan bredvid. Hon skulle beställa biljett hon också och hade verkligen ingen humor. Hon blängde och muttrade lite hela tiden och ett tag trodde jag hon skulle ge mig en fet smocka så som jag skrattade. Nu är det så att JAG har detta härliga skratt och kommer aldrig sluta skratta nu när jag börjat. Misstänker att hon är avundsjuk och missunnsam då hon själv säkert inte kan skratta så härligt och hjärtligt.

Bild lånad från /http://larsf.jalbum.net/
Jag och Christina gick igenom beställningen via deras bokningssystem och där skulle biljetterna kosta runt 2500 kr. Jag bad henne gå in via STF:s hemsida och kolla hur man skulle boka. Det var DÄR alla goa skratt kom in, vi pysslade och pusslade så vips hade vi fått bokat resan upp från stockholm och resan ner från Kiruna.

Jag ska alltså resan från Stockholm till Sundsvall till Gävle till Gällivare och sedan till Saltouloukta. Det kommer bli en sjuhelsikes resa och jag tror jag kommer få riktigt kul både på vägen upp och ner. På hemvägen får jag dock en direktresa ner, tur är väl det för jag ska ju jobba på em/kvällen. :-)

SÅ jag har nu alltså biljetter, alla kläder, kompass, myggmedel, ryggsäck, sovsäck och kängor. Det som ska köpas in är skavsårsplåster och ev en kikare. Kameran ligger hemma i något hörn och dammar så den får rotas fram och sedan är det bara att ladda batterierna och med förväntan se fram emot resan. Jag vet inte om det kommer finnas täckning på fjället men är det så kommer jag naturligtvis blogga.

Jag fick den BÄSTA av service man kan få av denna underbara Christina på SJ:s kundservice och hon är väl värd en stor ros. Jag har aldrig mött någon med detta tålamod och sån härlig humor, så personlig och go. Precis som en kundservicepersonal ska ha. Jag kommer definitiv köpa en blomma till henne när jag åker hem.

Vi ses

Trasselmaja

2 kommentarer:

  1. Härligt med hjälpsamma person, rätt kvinna på rätt plats med andra ord. :)

    SvaraRadera
  2. Det är rätta takter! Skratta och sträck på dig! Ditt skratt är underbart och smittar av sig, om man inte är en surkärring då...!!
    Jag är så stolt över dig att det värker i lilltån, älskade lillasyster!! /Syster Yster <3

    SvaraRadera