fredag 27 maj 2016

Shopping i Göteborg är bättre än Stockholm

Vi har ju som tradition att ALLTID åka till Haga när vi kommer ner till Göteborg och denhär gången var det inget undantag. Vi ställde från oss väskan på stationen, det kostade 100 kr!!!, och tog spårvagnen till Järntorger. Därfrån kan man gå runt en sväng och vi har våra standardaffärer.

Denna gången började vi på Akademibokhandeln där jag hittade en turistbok om Mallorca, Mary har ju ångrat sig nu och vill hänga med ner någon gång. Sedan gick vi vidare till Marys favoritaffär: Kawaii.

Där går hon alltid in och köper lite godis och denna gången köpte jag mig även en nyckelring, en Yoshie, så jag inte ska tappa bort mina nycklar. Jag är hopplös när det gäller nycklar men med en stor Yoshie kan man inte förlägga dem någonstans... tror jag.
Hon köpte lite japansk godis med jordgubbssmak och chokladsmak, hon vill ju köpa hela affären men DET satte jag stopp för. Vi skulle ju faktiskt gå vidare till nalleaffären och cafet som låg längre ner på gatan. Dessutom skulle vi gå en stund innen i stan också.

Vi brukar alltid fika på Cafe Husaren och där är bullarna i storlek med de gamla LP-skivorna. Alltså...riktigt stora med andra ord. Mary och jag delar på en sån, lätt.

Efter fikat går vi oftast tillbaka till järntorger och så äve denna gången. Men nu gick vi förbi affären där jag köpte alla lotuslyktorna. Det var inne på Indigo som har stans bästa sortiment av lotuslyktor. 

Lotuslyktor i långa rader, både stora och små.


Jag fick köpa med mig några hem, för här uppe verkar de vara omöjliga att få tag i. Hahaha, att man ska behöva åka till Göteborg för att shoppa rätt grejer... ;-)

Efter Haga åkte vi ner till Gudrun Sjöden på Södra Larmgatan, så snygga kläder men dyra. FÖR dyra för min plånbok, så mamma fick shoppa loss så mycket hon ville. Men kom bara därifrån med ett par strumpor. Vi gick vidare ner mot Femmanhuset och där hittade jag SÅ snygga jeans till mig. Jag har ju iom yogan fått lite större lår så det var bra att kunna hitta 2 par för priset av ett när jag ändå behövde ett par nya brallor. 

Efter en hel dag i stan var vi trötta och begav oss mot pendeltåget. Det var skönt att få åka hem till mamma och pappa, ta det lugnt och bara chilla. Det var den torsdagen det. Upp tidigt och tidigt i säng.

Kram och tingeling..

Trasselmaja.

2 kommentarer:

  1. Nästa gång ni är nere så måste vi gå till Saigon i Nordstan!
    Där kan Mary "förlora sig" en hel dag! :)
    http://www.saigon.se/saigon-nordstan
    Men först en tur till Haga och LP-bullarna!
    Ses snart! //Syster Yster

    SvaraRadera
  2. Vilken kanelbulle! :O
    Svar: men eller hur? Pinsamt att man ens kommenterar en sådan sak. Inte första gången denna "Anette" har kommenterat..

    SvaraRadera