måndag 2 maj 2016

Kan man operera bort sin kvinnlighet?

Jag sitter nu på Sös för att träffa läkaren. Det är ett möte jag väntat i nästan ett år på. Jag ska operera bort livmodern och det ska bli Så skönt.
Tidigare har jag gjort en Novasure som innebär att du bränner bort slemhinnorna i livmodern. Detta ska göra att du blöder mindre eller inte alls. Med min vanliga tur så började jag blöder MER och nu är det nästan konstant. Så jag ringde min gynekolog och bad om en ny operation.

Hon var tveksam och bad mig tänk på det, men iom att jag ändå inte kan få fler brnkläder av andra orsaker kände jag att det är lika bra att ta bort rasket.  Det är ju bara en sladdrig påse som inte fyller någon funktion längre. Så... idag får jag veta lite mer runt operationen och mer tekniska prylar.

Något jag undrar och är lite orolig för är om jag opererar bort min kvinnlighet. Jag älskar att vara kvinna,speciellt nu efter 40 när jag accepterat min kropp och vem jag är. Jag mår ju bättre än någonsin just nu... och tänk om detta förändras :-(

Hualigen.. jag vill alltid vara som jag är nu. För största gången i mitt liv är jag rätt nöjd med mig själv.

Kram

Trasselmaja

1 kommentar:

  1. Du är en av de modigaste och smartaste kvinnor jag känner!
    Du kommer inte förlora din kvinnlighet, du kommer bli mer säker på dig själv istället. En kollega till mig gjorde exakt lika dan operation för 4-5 år sedan och hon är "värre" än vanligt, i o m att hon kan göra vad hon vill, när hon vill, utan att behöva "tänka&planera".
    Den så kallade "kvinnligheten(även kallat hormonerna)" ligger ju i äggstockarna & hjärnan :) ...

    KRAAAAM påre lillasyster och HEJA dig som är så modig!! Älskar dig mer än du tror!!//SysterYster

    SvaraRadera