lördag 7 maj 2016

Han tror vi är tokiga och den klassiska sommarplågan

Hahaha.. jag och Mary har gaddat ihop oss och hoppas kunna hitta någon bra kvinna till T. Han hade ingen aning om det så idag när vi berättade detta för honom trodde han att vi blivit tokiga, han bara skakade på huvudet.

Men vad är det för farligt om vi försöker få fram en redig kvinna till honom som han kan leva lycklig med. Han säger iochförsig att han inte vill ha någon kvinna, men både jag och Mary tror att han skulle må bra av det. Han är värd en bra kvinna som kan ta hand om honom och älska honom på rätt sätt. Men för det måste han ju komma ut lite.

En annan grej är denna sommarplåga som för vissa börjar nu, detta med att sitta själv under sommarens alla underbara kvällar. Idag var första riktigt fina sommardagen och jag vet att det finns så många som sitter själva hemma och inget hellre önskar än att bli hembjuden på grillmiddag eller fika. Detta efter mina år i hemtjänsten och det känns så hemskt.
Det är mammor och pappor som sitter hemma själva dag ut och dag in utan någon anhörig som kommer och hälsar på. De kanske skäms för att berätta hur de känner och detta gäller inte bara äldre inom hemtjänsten utan unga kvinnor och män i tidiga 20-års åldern.Vad är vi för barn egentligen???

Vad ska man göra för alla dessa ensamma kvinnor och män? I en butik i Stockholm har de två olika färger på kundkorgarna, en för singlar och en för upptagna kunder. Supersmart, varför har inte alla butiker detta system. Då visar man ju klart och tydligt att: Todiloo. här är jag, singel och snart pank. :-)

Skämt å sido.. Jag upplever att i dagens samhälle kan det vara lite som skamligt att vara själv och inte ha 200 vänner som ringer och bjuder in en varje dag. Att man är lite sämre värd om man inte umgås i rätt kretsar, åker till rätt semestermål mm. För mig är det rätt skrämmande att jag ska lära mitt barn att alla är lika värda och, när hon blir vuxen, kommer få lära sig att så är inte fallet.

Hur som.. jag ska avsluta som jag började.. Med T och våra planer för honom :-)

Jag och Mary jobbar vidare på att hitta en fin tjej till honom och jag kämpar vidare med relationen till dammråttorna här hemma..

Kram och natti

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar