söndag 17 april 2016

Sommartider är fästingtider...


Frasse har alltid varit en riktig utekatt och med detta kommer ju även fästingkollen varje gång jag träffar honom. I förrgår var det samma sak och jag synade honom noga.  6 fästingar plockades med fästingplockaren och EN tog jag för hand. Denna enda lilla djävla fästingen ställde till med enheldel. 

På morgonen dagen efter, igår, hade frasse fått en böld av en golfbolls storlek blom vänster öra. T gick åka upp till Södra Djursjukhuset och på eftermiddagen opererades katten. Det visade sig att huvudet på fästingen vart kvar och det blev då en infektion. 

Så nu går Frasse med tratt, slang i halsen och surar hemma. En sur katt är en katt från helvetet kan jag tala om!!!

Så.. kolla era katter, barn och er själva så slipper ni tratten

Kram Trasselmaja


2 kommentarer:

  1. Usch jag avskyr fästingar, och dom är lika envisa på hunden :( En leonbergerpäls är ju inte heller den lättaste att genomsöka, för den är så stor och tät att man knappt kommer in till hårbotten. Dessutom älskar fästingar att bita sig fast på mig, så jag har fått medicineras mot Borrelia. Tänk att kunna utrota dom små eländena!!

    SvaraRadera