onsdag 20 april 2016

Mitt barn ville dö..

Som ni vet är Mary min 8-åring som går i skolan här i Sorunda. Det är mitt enda barn och kommer så förbli. Jag vill inte ha fler eftersom jag tycker det räcker med en.  Jag älskar henne mer än själva livet men inatt kom en av de värsta meningarna jag hört henne säga: Mamma, jag vill bara dö. Jag vill inte leva längre.

Vafan säger man som förälder?? Jag visste inte alls vad jag skulle svara utan yttrar lite försiktigt: Är du säker på det? Hon är ju för sjutton bara 8 år!!! Hon ska inte tänka på döden och vilja dö, hon ska ut och leka med sina kompisar. :-(

Hon har lite problem med läsningen i skolan, inte för att hon är dum eller så utan för att hon blandar ihop bokstäverna. Vi har bra kontakt med lärare och övriga pedagoger och vi älskar dom allihopa. De är underbara och gör ett kanonjobb med våra barn.

Men åter till döden... jag har ingen aning om hur jag ska göra. Mary har alltid varit en glad unge och livsglädjen har alltid lyst, men nu är det inte så. Hon blir alltid sedd när hon gör något, får beröm när hon målat, städat, hjälper till med maten mm. Men det känns som om jag inte räcker till.

Jag frågade henne om vad hon skulle göra med ett magiskt trollspö, ett som kunde göra precis som hon ville. Då skulle hon trolla så jag och T bodde tillsammans igen. Det är något hon verkligen vill. Jag har så många gånger försökt förklara för henne att jag inte älskar hennes pappa mer och att vi inte kan bo tillsammans men hon vill verkligen inte förstå,  eller så skiter hon i det. Även om vi är vänner så vill jag inte bo där.

Jag önskar så att jag kunde skydda henne och göra allt bra igen..

Kram till er Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar