fredag 15 april 2016

Min väg mot toppen är bokad..

Lappland - Den första fjällvandringen
Bilden är från STF:s hemsida
Nu har jag äntligen beställt min första fjälltur. Jag har i SÅ många år längtat efter att få åka upp och fjällvandra, upp på toppen av Kebnekajse kanske tillochmed. Så nu gjorde jag slag i saken och bokad en resa i juni och det ska bli underbart. Jag åker själv utan Mary och visst kommer det bli konstigt men detta är MIN dröm och den vill jag göra själv. 

Den 27 startar vi i Saltoloukta och vandrar sakta mot Nikkaluokta. Det tar 8 dagar och vi kommer bo i fjällstugor och tält. Jag köpte mina vandrarkängor i veckan så nu blir det till att traska omkring här hemma med packad ryggsäck och vänja sig. Jag fick låna en av T som hans pappa köpte för många år sedan, den är kultförklarad så coolast på fjället kommer jag nog bli. Känner mig lite som Sig-Helmer med gamla och lånade grejer.. hahaha...

Det kommer inte finnas mycket till täckning där uppe men jag ska försöka blogga lite varje dag för att berätta och visa hur jag har det.

Om någon som läser detta har varit på fjällvandring och har lite bra tips att ge, kommentera gärna för alla tips är värdefulla.

Kram och Tjingeling

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar