lördag 30 april 2016

Idag längtar jag hem....

Valborg och i år längtar jag vansinnigt mycket hem till Göteborg. Jag har ett jättebra liv här uppe men ibland längtar jag hem så jag håller på att krokna. Valborg hemma är alltid speciell, cortegen och Liseberg.. att gå längs med avenyn och ta en glass eller en kaffe någonstans. Det har vi inte här i Stockholm.


Här finns ingenting förutom djurgården och stureplan.. vad är det jämfört med goa Göteborg? :-)

Hur som så längtade jag hem så mycket i morse att jag beställde biljetter hem åt mig och Mary. Jag har så mycket jag vill göra när jag kommer ner: Käka pizza vid masthuggskyrkan, ta en glass på Saltholmen, mysa i Haga och ta en bulle på det lilla konditoriet som jag aldrig kommer ihåg vad det heter. Men framför allt vill jag ta en lång promenad längs med avenyn, det har jag inte gjort på flera år. Mary vill dessutom åka Paddanbåtarna så det ligger nära till hands.
När vi var nere i påskas så gick jag ju på operan med morfar och det var speciellt, nu vill jag göra ngt så speciellt med min dotter också.
Kronhusbodarna är ett annat fint ställe att fika på eller bara njuta av miljöerna. Fast jag misstänker att hon vill åka direkt till Haga och shoppa loss. Där finns en liten affär som säljer vansinnigt mycket Harry Potter-saker, håratiraljer, kläder mm. Det är första stället hon vill till när vi kommer ner.

Åh, jag vill åka hem NU!!!

Hm, två veckor går fort och jag får bara ge mig till tåls. Tiden går fort när man har roligt så jag får se till att jobba så mycket jag kan och ha så kul som möjligt på jobbet, det är iochförsig ganska enkelt.. jag stormtrivs ju där så dagarna rusar iväg.

Kram till er alla och speciellt alla goa göteborgare jag känner.

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar