söndag 17 april 2016

Förvirrad kärring med minnesförlust....


Häromdagen fick jag en fråga som jag inte funderat över så mycket tidigare, det var en fråga angående min utmattning/utbrändhet. Innan jag blev sjukriven så hade jag inte funderat på dethär med minnet så mycket. Alla tyckte väl att jag var glömsk och påminde mig ideligen om ditt och datt, rätt irriterade ibland kan jag tillägga.  Jag förstår dem fullständigt, jag var helt förvirrad.

När jag mådde som sämst kunde jag på eftermiddagen glömt vad jag gjort på förmiddagen. DET var lite obehagligt. Jag glömde vad jag skulle göra till middag, att jag skulle ringa mina vänner, Marys ridning mm. Som tur var frågade jag ideligen om vad som skulle hända i helgen och T kunde hålla ordning på ridningen. Men förövrigt var det lite hullerombladder.

Jag gjorde verkligen så gott jag kunde för att det inte skulle drabba min omvärld, min glömska. Jag tror jag lyckades hyfsat bra, de flesta som känner mig nu vet att jag inte är så glömsk egentligen och kan förlåta mig för att jag kanske inte hör av mig på samma dag och de vet att jag inte menar något med det. Vid de tillfällen jag får mer runt mig, tex semestrar och helger, då får jag sämre minne. Då kan jag stå i affären och undra vad jag skulle handla. 

Något som är lite besvärande är när man skaffar nya vänner och bekanta, de tror att man är ointresserad av dem och vad de berättar bara för att jag frågar igen. Som idag: en ny bekantskap skulle åka upp till en ort norr om stockholm och jag frågade lite nyfiken vad hon skulle göra där. "Hälsa på min pappa" fick jag till svar, lite irriterat med ett utropstecken sist. Men åh så jobbigt, jag visste ju att han bodde där för det hade jag fått berättat för mig men jag hade glömt. DET är så jobbigt och jag skäms verkligen för detta. 

Nu för tiden skriver jag ner ganska mycket, men inte allt. Jag vill fortfarande att minnet ska få tränas och jag försöker att komma ihåg och påminna mig själv om att jag faktiskt kan komma ihåg. 

Finns det någon som vet bra minnesträning så skicka gärna en kommentar eller två, jag kan definitivt behöva det.

Kram Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar