onsdag 27 april 2016

Explosiva barn...

Mary är 8 nu och hon har alltid haft ett djefla humör. När hon gick i gåstolen, mao så var hon inte mer än dryga året, så stod hon vid skåpsluckan under ugnen och smällde när hon blev arg. Hon smällde rejält och blev mer och mer irriterad över att hon inte kunde öppna luckan.

Nu när hon är några år äldre uttrycker sig denna eminenta ilska genom vansinniga utbrott. Idag tex fick hon ett riktigt stort utbrott när jag hämtat henne på skolan.
Hon var lite smågrinig och trött som alltid, vilket inte är så konstigt eftersom det är tidiga mornar. När vi sedan kom hem hade hon laddat så vackert att när vi kom innanför dörren slänger hon av sig skon så den far upp i taket, sedan vrålar hon till och börjar slå på en avlång kartong som låg i pappersinsamlingen. Vidare lyfter hon denna kartong, den är runt 1 1/2 m och slänger ner den på golvet och börjar SPARKA på den. Jag ber om ursäkt men jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig!!!

Denna underbara lilla varelse som är mitt allt får detta hemska utbrott som jag aldrig sett maken till... Hon förvandlas helt plötsligt till en liten godzilla och bara far fram och vrålar....


Jag visste inte, och vet fortfarande inte, vad jag skulle göra. Visst har jag hört att mellan 8-10 år är det en jobbig period men inte SÅHÄR jobbig. Ska hon få dessa utbrott varje dag, fasen.. då skänker jag bort henne till bättre behövande eller byter bort henne mot två kameler....
Nä, det skulle jag väl inte göra men ibland är hon väldigt billig...

Om du som läser detta har barn som genomgått denna period och har lite erfarenhet, ge gärna något gott råd. För jag är helt rådvill... och några fler odjur vill jag inte vara med om hemma.

Nu ska jag smyga in och se om min godzilla blivit den lilla söta kattunge hon egentligen är.

kram på er

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar