söndag 10 april 2016

Ett bra avslut

I eftermiddag ska jag ner till Tanja för att testa på "Mindfulness NO Stress", som hon har i Stockholms Saltrum nere på Ahlströmergatan.

Som alla vet så motverkar mindfulness stress och hjälper kroppen med minnet, koncentrationen och det är något jag verkligen behöver. Jag kan verkligen vara både okoncentrerad och stressad lite beroende på hur mitt liv ser ut för tillfället.

Så idag ska jag testa på detta tillsammans med denna underbara kvinna. Det kommer bli, enligt hemsidan:"guidad Mindfulness och Andning (Pranayama)"

Både andningen och mindfulness är för mig viktigt då jag har stresstoppar och även gick in i den berömda väggen för snart två år sedan. Jag har fortfarande lite känningar av min panikångest men det kan jag snabbt kontrollera. Det är värre med minnet och koncentrationen, så jag ser fram emot eftermiddagen med värme och glädje.

Vi ses

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar