måndag 11 april 2016

Det var så skönt..

En helt underbar dag i solen har det varit. Isa och jag drog ner till Sorundabagarns Café på Västerby Bygdegård och satt i solen hela dagen. Tänk vad mycket man har att prata om när inte barnen är i närheten, och så många goda skratt vi fick :)

Vid 16 drog vi upp till Stockholm för att gå på Mindfulness hos Tanja och det var på Ahlströmergatan 36 och inte i Stockholm Saltrum som jag trodde. Fel av mig....
Ialla fall så drog vi in vid 16 för att hinna i tid, vi var där 30 min i förväg.. jag är som alltid lika tidig.. 

Tanja är en av de gulligaste människor jag känner och hon är alltid lika glad, är man trött och grinig när man träffar henne försvinner det lika snabbt som det kom. Vi fick placera oss på varsin matta och lägga oss ner för att varva ner ganska direkt. En timme senare "vaknade" jag och hade legat i mindfulness hela tiden. Jag vet sedan tidigare att jag är blockerad och stänger av när jag mediterar. Mao kan jag stå och sova, tro mig.. det har hänt.

Att göra ett besök hos Tanja är något jag varm kan rekommendera, både på Ahlströmergatan och i Stockholm Saltrum. Hon har både yinyoga och mindfulnes samt att hon skriver har en blogg, Stressa av, där hon skriver om allt möjligt som rör yoga, ayurveda, stress samt föreläsningar hon håller. På youtube gör hon inlägg där du kan yoga, laga mat mm. Det är bara att gå in och kika för inspiration och själslig glädje.

Nu ska jag lägga mig och sova sött, jag blev rätt trött av mindfulness och kommer nog sova som en gris

Suss gott

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar