fredag 8 april 2016

Date på museum

Jag var på dejt idag,  en riktig rolig en. Vi skulle ses på armémuseet och det var mitt förslag. Han, C-R, är sjukt intresserad av krigshistoria och jag är intresserad av andra världskriget så det var perfekt.

Jag var lite smånervös och "tappig" srörre delen av dagen. Dessutom så tjongade jag huvudet i ett nyckelskåp precis innan jag skulle åka. Snyggt med ett blåmärke på ena sidan av pannan och ett sår på andra.. Sån é jag.. hahaha

Som alltid kom jag dit tidigare, typ 30 min för tidigt.. Men det gav mig en chans att titta på en av utställningarna som heter: Knitting for peace. Det var en vacker utställning som fick mig att tänka på min älskade mami. Hon stickar och virkar ju jämt så det kändes ganska hemma typ. Det är en utställning av Cirkus Cirkör och den kommer hålla på ett tag så jag kan varm rekommendera ett besök.

Sedan möttes jag och C-R, och han var så mycket trevligare och roligare än vad jag väntat mig. Han har inte alls från samma bakgrund som jag så jag ska väl erkänna att jag hade lite förutfattade meningar, men jösses.. vilken härlig kille.  Så trevlig och underbart härlig att prata med.
Det var verkligen en kul dejt och jag hoppas vi ses snart igen.

Han skulle på middag i stan någonstans och jag åkte hem till landet och käka taco-buffe på Västerby Bygdegård där Sorundabagarn hade fixat ikväll.

Imorgon blir det en lugn dag..

Kram och natti

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar