söndag 7 februari 2016

Söndag, mammavecka och sportlov.

Jag och min skatt på väg till chokladmässan 2015

Gud vad en vecka kan gå långsamt ibland, den liksom bara segar sig fram och det tar en evighet. Jag lämnar alltid Mary till hennes pappa på söndagar och en vecka senare kommer hon tillbaka till mig för att ha mamma-vecka. Det är så skönt att få hem det lilla underverket och det är alltid lika mysigt att få vakna upp bredvid henne på måndagsmorgonen till en ny vecka och en ny skoldag.
Det finns de som har åsikter om att vi delar lika på tiden tillsammans med våran dotter, men jag känner att det är ett perfekt arrangemang. Att Mary är här en vecka gör att hon hinner landa och känna sig lika hemma här som hos pappan sin. Dessutom så ringer hon till honom när hon saknar honom eller så åker vi dit.

Dessa veckor tillsammans med Mary går ruskigt snabbt. Det är som att tiden bara flyger iväg och helt plötsligt är det dags att köra hem henne till hennes far igen. Nu är det snart lov och vi har hela veckan tillsammans. Då funderar jag på om vi ska ta och upptäcka och hitta på massa kul grejer, lite museebesök och sovmornar. Dagsutflykter står närmast på schemat, jag vill ju bara en bra mamma och hitta på roliga saker som hon kan lära sig av även om det är lov. Wasamuseet, TomTits eller något biobesök kanske. Den glada dinosaurien ligger högst upp på önskelistan över biofilmer för Mary och mig. Någon som vill gå med kanske??

Hur som.. nu ligger hon och snarkar som en liten gris i min säng och det är ett underbart ljud. :-) Jag bara älskar ljudet av hennes andetag och veta att hon har det så bra som ett barn kan ha det.
Innan jag fick henne trodde jag visste var det var att älska någon, men nu vet jag bättre. Kärleken till ens barn slår det mesta i känsloväg.

Ni får alla ha en underbar kväll och suss gott.

Trasselmaja.

2 kommentarer:

  1. Hamnade här av en slump, o har alltså aldrig läst några inlägg tidigare.. men kan inte låta bli att reagera över det du skriver om att folk har åsikter över hur ni har eran dotter.. Alltså, jag blir rent av provocerad av såna, som ska lägga sig i hur föräldrar sköter gemensamma barn.. Jisses, ni gör ju det som är bäst för erat barn! :) O varannan vecka, och halva tiden var med ens föräldrar är väl jätte bra för henne! :)

    Försök att skaka av dig korkade åsikter som dessa!
    Ha en supermysig mammavecka nu,du o din dotter! Lov vecka o allt, lyxigt! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Joanna för dina gulliga ord. Kul att du lämnade ett litet avtryck. Trasselmaja :)

      Radera