tisdag 16 februari 2016

Pubologi...


I julklapp förra året fick jag en riktigt fin present, ett besök på Pubologi. En mysig restaurant inne i gamla stan där man får en provsmakningsmeny med flera olika men väl sammansatta rätter. Den ena följde den andra och det gick som en röd tråd i hela menyn. Jag kan varmt rekommendera detta i present till någon som du vet tycker om speciell och god mat. Vi satt i ca en timme och njöt i lugn och ro, den tiden räcker gott och väl. Personalen var fantastisk och den tjej som hade vårat bord var så trevlig och berättade mycket om maten, vad den innehöll och tog reda på om det var något speciellt med drickan vi fick. En eloge till henne, hon gjorde kvällen mer minnesvärd.


På menyn här kan ni se vad vi fick att äta och vad vi fick att dricka. Eftersom jag körde drack jag alkoholfritt och det var underbar äpplemust som fanns i olika varianter och modeller. 

Förrätten som bestod av lite smått och gott.




 Förrätt nr 2 som var lite speciell.




En av våra gudomliga drycker, Majken. :-)


Huvudrätten som var fågel, liten men naggande god.


Desserten som var inbakat, jäst äpple i glass. 


Mitt trevliga sällskap och julklappsgivaren, Andreas. En kär vän som för tillfället är i Australien. :-)



Såklart lite choklad till kaffet.. mmmm.. så gott.

Ni bör innan ni ångrar er boka ett bord och njuta av en välsmakande timme på Pubologi. Jag kommer definitivt inte glömma min kväll där.

Kram Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar