onsdag 10 februari 2016

Lite mer från hörnet...

Erkännandet...

Din blick förgör det starka försvar jag byggt upp och dina smeksamma ord läker såret i mitt hjärta.
Din famn värmer min frusna kropp och din kärlek får mig att smälta.
Den ömhet du utstrålar får känslor jag begravt att vakna till liv igen.
Ditt sätt att se på mig får allt omkring mig att försvinna och kvar är endast du och jag.

Dina kyssar får mig att skälva av åtrå och när du sedan älskar med mig rämnar de murar jag byggt upp mot dig.
Jag blir en ung och sårbar kvinna vars kärlek och åtrå vaknar till liv, en kärlek som länge varit begravd.
Du får mig att öppna mig, öppna dörren till mitt innersta och dela min själ med dig, mitt allt....

Kommer jag någonsin få känna dina armar hålla om mig igen?
Få känna dina ömma läppar smeka min hals för att sedan söka sig till mina och förena oss i en het kyss.
En kyss vars intensitet inte är av denna värld..

Kommer jag någonsin få se in i dina glittrande vackra ögon och känna hur mina känslor stärks och min kropp fylls av känslor för dig?


Vad underbart

Att få somna bredvid dig och lyssna till dina andetag när du somnar in
Att få vakna vid din sida tillsammans med gryningen
Se där dina ögon vaknar och blir lika blå som himlen
Se dina läppar le
Höra din hesa röst i mina öron

Vad underbart...

Att veta och känna att det är mig, just mig, du vill ha just då
Så underbart att få vila mitt bekymrade huvud mot din axel
Att låta sömnen ta mig med mitt huvud mot ditt bröst
Att känna att du är till för mig, just mig, just då

Att vaggas till sömns i dina starka armar är allt jag någonsin dröm om..
Och när du viskar i mitt öra att allt kommer bli bra och sedan kysser mig i nacken, då vågar jag hoppas en liten stund..

På dig och mig...

Kort sagt om relationer:

Jag trodde att drömkillen fanns..
Nu vet jag bättre..

Du vill ha mitt hjärta,
Går det bra med ett krossat??

Konsten att lyckas med äktenskapet är att berätta för mannen vart han vill att skåpet ska stå..

Jag hade inte tänkt starta en skogsbrand, bara en liten eld i ditt hjärta...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar