onsdag 17 februari 2016

Krossade illussioner och hjärtan..

Jag pratade precis med en nära vän till mig, Peter, och han var riktigt ledsen. Om det är någon som har otur i kärlek så är det han, i hans favoritsport går det bättre.. så det stämmer väl: tur i spel otur i kärlek.

Han hade träffat en tjej som han blev så intresserad av och som visade intresse för honom. De messade till varandra och upptäckte att de båda kände något för varandra. Han var verkligen förälskad och tyckte så mycket om denna kvinna han träffat. I hans ögon verkade allt SÅ hoppfullt för honom och hon var perfekt i hans ögon. Hon var kvinnan med stort K.

Tiden gick och messen blev färre, hon skyllde på att messenger lagt av. Sms:en blev färre, det skyllde hon på att tiden gick så fort att hon inte hann eller så sa hon inget alls.
Hon lovade att de skulle ses och gav hela tiden hopp om att ses.. men tiden gick och Peter blev mer och mer förkrossad.

Idag vågar han inte lita på en kvinna alls. Han har byggt upp en mur runt sig som en kvinna en vacker dag har ett gediget jobb att riva ner. Allt detta vackra som hon sa och skrev köpte han med hull och hår, han trodde verkligen på henne och gav henne hela sitt hjärta. Vad gjorde hon..

Hon slet ut det ur kroppen på honom, slängde det på marken och hoppade på det!!!!

Varför gör vi människor så mot varandra? Ljuger, bedrar och talar inte klarspråk från början? Är det inte bättre att tala sanning och säga som det är istället för att få ett förtroende, kärlek och ett hjärta. Det är människors känslor vi pratar om och vissa människor tar det så lättvindligt.
Äh, h*n klarar sig, det är en vuxen människa vi pratar om så h*n vet var som gäller. Nej, det är inte alltid en vuxen människa med ett redan sargat hjärta vet vad som gäller i datingdjungeln. Att kärlek har blivit en slit och släng-vara är något han fått lära sig ganska snabbt genom att få sitt hjärta krossat ännu en gång. Hur ska han någonsin kunna lita på en kvinna igen???

För honom är vi kvinnor bara svekfulla bedragerskor som inte är värda ett skvatt just nu. Han har helt tappat tron på mänskligheten och kärleken.

Vad kan vi, och framförallt jag, lära oss av detta.. Att det inte går att lita på någon? Att man ska hålla hårt i sitt hjärta och låta muren vara uppe.. LÄNGE...
Att det inte finns något längre som heter äkta kärlek.. ja, jag vet faktiskt inte..

Jag trodde och tror fortfarande på äkta kärlek. Jag hoppades att jag hade hittat den, men jag vet inte längre..

Jag ber er som läser detta, ta vara på kärleken och var framförallt ärliga... det betyder mer än ni tror.

Kärlek till er

Trasselmaja

3 kommentarer:

  1. Detta verkar ha blivit ett vanligt fenomen idag. Själv har jag som är kille blivit "blåst" av 4 olika tjejer i dejtingdjungeln. Fan vad kul det är att boka in en dejt, stå där och vänta och ingen dyker upp. Inget samtal, sms eller mail eller något som förklarar. Eller att ha bjudit hem någon på middag, köpt hem mat, fixat allt och sedan kommer personen inte. Kul att slösa med både pengar och tid på sådant. Sedan ser man samma tjej som fortsätter att vara aktiv på dejtsidor. Uppenbarligen har det för många tjejer blivit någon grej att boosta sitt självförtroende genom att se att många killar vill dejta dom. När dom inser att denna killen är riktigt intresserad av mig har dom fått sitt och jagar efter nya killar.
    Trodde ifrån början att jag kanske bara hade otur någon gång. Men då detta har upprepat sig flera gånger inser jag att det inte bara är otur. Efter ett samtal med en polare som också är singel fick jag höra att även han råkat ut för samma sak några gånger.
    Resultatet blir ju att killar tröttnar. Tjejer idag verkar inte vilja ha något seriöst. Ni är duktiga på att förstöra för er själva har jag förstått. Ni pratar åt ena hållet om jämställdhet, allt ska vara lika och rättvist, åt andra hållet önskar dom att bli uppvaktade, dörrar ska hållas upp, killen ska öppna plånboken och betala. Allt det där klassiska romantiska. Nä, jag väntar numera på den moderna tjejen med skinn på näsan som vågar ta för sig lite. Hon som bjuder ut mig, drar fram kortet och säger att hon tar notan. Finns du där ute så säg till. Annars har jag det ganska bra själv också. Ingen som jag måste komma överens med om vilken färg det ska vara på väggarna i vardagsrummet. Det är ju ganska skönt det med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Kul att du läste och kommenterade. Så tråkigt att höra din historia och att du haft sån otur så många gånger. Det är som du skriver, ett mess, samtal eller ett mail kan man ju skicka om man fått förhinder. Det är ju respektlöst att inte höra av sig allt och sedan bara låta tystnaden tala för sig själv. Har du ställt tjejerna mot väggen och frågat varför de behandlar dig som de gjorde?? Lycka till med sökandet och dejtandet. Kram Trasselmaja

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera