onsdag 10 februari 2016

En hemlig beundrare..

Jag vaknade idag av att telefonen ringde och det var en tjej från Blomstersnäckan i Nynäshamn. Hon hade en blomsterbud till mig och undrade om jag skulle vara hemma under dagen. Visst skulle jag det, Mary är ju sjuk så jag springer ingenstans.

Men gud vad vi vart nyfikna nu: VEM hade skickat blommorna och varför? Genast började vi spekulera om vem det kunde vara. Jag visste vem jag hoppades att det skulle vara och Mary trodde det var hennes pappa som skickade en krya-bukett. Jag frågade runt lite bland folk som jag misstänkte men ingen visste något, så jag höll tummarna att det skulle vara en hemlig beundrare eller en ny hjärtevän.


Vi väntade och väntade.. tiden drog ut på tiden och jag blev mer och mer nyfiken. Till slut kom budet och det var en underbart fin bukett tulpaner från Isabel och Theodor med familj. Gissa om den värmde i hjärtat. Hon är så gullig och ja, hela familjen är så gulliga och goa. 

I lördags åkte jag dit efter jobbet och det var så skönt att bara kunna vara, det är så avslappnat och relaxat. Precis som man vill ha det när man hälsar på vänner.

Vackra röda tulpaner i mammas gamla 70-tals vas. Perfekt kombo.
Jag är så glad att jag funnit en sån fin vänskap i Isabel, Gavin och ungarna. Mary älskar att vara där också och det är inga problem med ungarna när de leker. Dessutom får jag mysa med lilla Iris ibland också. Det är mysigt...

Jag får väl bara vänta och se om jag få dendär buketten eller kortet av Mr J någon dag.. ;-)

Natti och sov sött

Trasselmaja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar