fredag 12 februari 2016

Döende som en hel karl och hästresor..

Jag förstår inte varför det är så svårt att sova när man har feber? En rörelse och det känns som att jag dööööör. ..
Att jag får feber är lika sällsynt som en flygande fisk, men när jag väl får det har jag ont i tamigsjutton hela dj**la kroppen. Från hårrötterna till fotsulorna smärtar det, lederna värker och tom naglarna gör ont. Så har det varit sedan jag var liten, min älskade Papi är precis likadan. Jag hat ju fått massa konstiga grejer från honom så varför inte detta.. hahaha.

Mary har som tur är inte fått detta symptom. Får hon feber är hon precis lika pigg som alltid. En gång fick hon Alvedon. . Jösses vad hon blev speedad. När den sedan slutade verka föll hon som ett korthus.

Klockan är nu 01.00 på natten till fredag och jag kan inte sova. Ligger här och kollar ridsemester till England. Mary pratade först om London, men sen kröp det fram att hon ville åka och rida. Bo på en riktig engelsk farm och rida på dagarna. Ta hand om hästarna morgon och kväll och äta engelsk mat. Speciella önskemål den damen har. Men det är klart, för mig låter det bättre än en shoppingresa till storstaden. Jag trivs nog bättre på landet där man kan åka runt och titta på gamla kyrkor och uppleva det "riktiga" england.

Nu ska jag bara kolla runt lite och hitta ett perfekt ställe. Lancashire verkar ok, det ligger på västkusten och ganska nära höglandet om jag kollat rätt. Jaja.. vi får väl se.. ska bli roligt att överraska henne iallafall.  Hon väljer ju detta före både Mallis och Göteborg. Hennes semester så hon får välja. :)

NU ska jag se om John Blund är i krokarna.

Natti och suss gott

Trasselmaja

1 kommentar:

  1. Du glömde huden älskade syster!
    Ps. Oooh vilka kommentarer du kommer att få höra om att MARY får bestämma semester, och VART SOM HELST till på köpet! (fy fy inte göra!!)
    Ha det bäst och krya på dig, kramar din febriga, halsonda, hostiga storasyster //intesåystersyster

    SvaraRadera