torsdag 11 februari 2016

Det sista i lådan...

Älsklingen

Jag saknar dig
Vad gör du nu?
Kanske saknar du mig också..
Åh, vad jag längtar efter dina ögon, din mun
din haka, din söta lilla näsa.

Åh, vad jag längtar efter att så smeka ditt ansikte med mina fingertoppar.
Efter att få kyssa dina mjuka läppar.
Jag längtar efter dig,
Vill känna dig här...
Hör du inte hur mitt inre skriker efter dig..

Var är du?
Åh, vad jag längtar...


Kom hit:

Sitt inte hemma själv,
jag vet att du vill vara här.
Du är blyg, du vågar inte öppna dig helt för mig.

Vet att du tycker om  mig, och känner mer än så för mig.
Jag saknar dig ständigt,
allt känns öde när du inte är här.

Min älskade, kom hit, stanna här..

Också den:

Också den som är ovan vid ord har mycket att säga
Också den som är van vid ord kan ha svårt att tala
Med ord kan vi nå varandra, men också med ögon och händer

Jag ser på dig
Jag rör vid dig
Eller säger: Jag älskar dig.

Och du kan svara med ord, hand eller öga...

Tårar:

Varför är dina ögon så våta?
Varför darrar din mun sådär?
Älskling, du måste förlåta
Glöm det onda du inom dig bär.

Låt dina ljusa minnen få råda
Minns den tid som en gång var
Då lyckan vi fann vi båda
Lyckan som ännu finns kvar.

Sommarsorg:

När våren slagit ut i full blom träffade jag dig.
Då sommaren kom var jag den lyckligaste kvinnan på jorden.
Glöden mellan oss var så het som aldrig förr
Hösten kom och allt gick som vi ville,
Både vintern och våren gick med stora steg.
Men någonstans tappade glöden lite av sin hetta.
Efter sommaren, på höstkanten, var den helt borta.
Varför?
Varför?
Går det att finna denna glöd igen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar