onsdag 3 februari 2016

Alla hjärtans dag och han...



Ok, vi är alla överens om att det är alla hjärtans dag snart och att butikerna svämmar över av dessa både små och stora nallar, kort, blommor mm. Jag tycker SÅ illa om denna dag, och det är något jag aldrig tyckt förut. Jag älskar alla möjliga dagar att fira; kladdkakans dag, kramens dag, kanelbullens dag mm men just iår är alla hjärtans dag en ren skitdag. :-( Den dagen suger verkligen....


Att fira detta uppfanns i slutet av 400-talet och det var helgonet Valentin som firades. Det vad dock inte förrän på 1300-talet i England och Frankrike som den romantiska delen började firas. Men de första valentinkorten kom på 1800-talet. Då var det med engelska dikter som rimmade och söta bilder.

Idag är det mest rosor som säljs den dagen, så många som 4 miljoner röda rosor säljes denna dag til förmån för våran kära som vi firar.

Jag önskar hett att jag kunde fria min "valentin" men det går tyvärr inte. Han är lite seg och har nog inte förstått riktigt vad jag tycker och tänker om honom..
Så det blir jag och Mary som kommer åka och äta en god middag någonstans. Om hon får välja blir det hennes favorit i Haninge. Jag skulle dock gärna sitta på ett ställe, gärna Häringe Slott på deras afternoon tea och bara njuta av denna trevliga man.

Jag vill också fira valentin som alla andra kära och galna gör. Göra frukost på sängen och skämma bort någon för en dag lite extra. Överraska och glädja...  Håll tummarna att jag får göra det nästa år.

Men ni som firar får ha det så alldeles underbart och njuta för fullt.

Kramar och kärlek i massor

Trasselmaja

5 kommentarer:

  1. "Alla andra" gör inte... Jag älskar visserligen såna dagar men här hemma blir det lite extra god middag, kanske nåt fika med hjärtan och geléhjärtan. Oftast är det jag som köper blommorna - för att jag vill ha. Och så har det varit under alla våra år tillsammans. :-)
    Hoppas du får en fin alla hjärtans dag iaf!

    SvaraRadera
  2. "Alla andra" gör inte... Jag älskar visserligen såna dagar men här hemma blir det lite extra god middag, kanske nåt fika med hjärtan och geléhjärtan. Oftast är det jag som köper blommorna - för att jag vill ha. Och så har det varit under alla våra år tillsammans. :-)
    Hoppas du får en fin alla hjärtans dag iaf!

    SvaraRadera
  3. Men herregud kvinna, om han nu är seg och inte begriper vad du tycker om honom, ypperligt tillfälle att visa det! Det är ju det Valentin handlar om! Att visa någon att man tycker om dem. Gör slag i saken, boka det där teet och se ge honom koordinaterna och tidpunkt han ska va på plats! ;)
    Jag och maken turas om att hitta på något att göra, äta eller köpa hem som gör dagen lite speciell.
    I år är det min tur :)
    :P Jag fullkomligt älskar det!
    Kram Maya

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tänk om han inte kommer då.. hahaha.. han kanske inte alls ligger på samma våglängd som mig. Räcker det inte med ett kort??

      Radera
  4. 1 - som 'Maya' skriver, är han inte på samma våglängd så får ni i alla fall gott att äta och dricka (och ev ett gott skratt)
    2 - rosor sticks - inte kul!
    3 - tänk så här : skiterit! och gör ngt kul med de du älskar som du har i närheten! (dvs din dotter och katten...)

    KRRAAAM!!

    SvaraRadera