söndag 17 januari 2016

Min lycka, andras funderingar...

Ok, så nu har det hänt igen.. att någon läser på FB och vips så har hela min livssituation ändrats och jag har glömt berätta det för mina vänner och familj. Skämt å sido så är det trist att vissa saker jag skriver på fb är så lätta att feltolka.

I tisdags skrev jag att jag är så oerhört lycklig och lycksalig, genast tolkades det som att jag träffat någon och frågorna hopade sig. Det är så lustigt... Återigen, har ni frågor så ställ dom är ni snälla.
Det finns så mycket jag har att vara tacksam över..

Jag är lycklig och tacksam över att jag får vakna varje morgon, har en dotter så underbar som Mary, har ett fantastiskt arbete att gå till. Jag är lycklig och tacksam över att jag har mina underbara vänner och min familj som driver  mig till vansinne men även får mig att känna mig så oerhört älskad. Jag är tacksam över att jag får bo i ett land där vi har det så bra vi kan, att jag har tak över huvudet och en säng att sova i.. ja, det är så mycket jag är tacksam över så det går liksom inte att räkna upp allt.

Jag kan inte ha det så mycket bättre än vad jag har det just nu.. jo, en man som älskar mig för den jag är och som jag kan älska tillbaka hade ju inte vart dumt. Men det kommer nog kanske så småningom. Jag vet inte vad som väntar mig imorgon eller i övermorgon, det vet bara framtiden, så jag lever i nuet och är glad att jag lärt mig det. För några år sedan skulle allt planeras in i minsta detalj, men nu måste jag inte planera allt.
Vissa saker MÅSTE planeras såsom skolan och loven, men förövrigt så känner jag att jag vill bara njuta av dagen som är och ta morgondagen när jag vaknar dagen efter.

Den sista tiden har varit känslosam och det har hänt endel som jag vill behålla för mig själv i nuläget, men nä... inget spännande som jag kan berätta om nu. Vad gäller jobb så arbetar jag så mycket jag kan för att skingra tankarna och tänka på annat än det jag inte borde tänka på. Det är svårt men jag har fullt upp så det går.

Jag ber om ursäkt att jag verkar förvirrad men det är mycket jag funderar över och har i tankarna, människor, händelser, jobbet mm. Senildepartementet har fått en ny ordförande: JAG :-)

Så, summan av kardemumman: RING eller MAILA mig om det är så att ni undrar något om mig. Det är lättare än att jag får höra det på omvägar.

Puss och natti

Trasselmaja

2 kommentarer:

  1. o_O Är _du_ lycklig?! Offentligt?! På Facebook?!
    Jisses, att du bara vågar skriva att du är lycklig, men inte skriva varför!
    Jag menar... yogabyxorna du köpte - de sitter som en smäck runt rumpan - det bara måste du skriva om, för att inte tala om chokladcroassangen och chockladmoccalatten du fikade i förrgår - *skakar på huvudet* inte bra!
    Du _får_ inte vara lycklig utan att tala om varför!
    PUSS PÅ DIG min älskade syster, var hur lycklig du vill, skit i hur alla andra funderar och fantiserar - _du_ vet ju i alla fall... Vill de dig något så har de dig inom räckhåll. <3 //systeryster

    SvaraRadera