torsdag 21 januari 2016

Fika på lyxiga Sundby Gård

Förra veckan, närmare bestämt.. förra onsdagen var jag på Sundby Gård och tog en fika. Jag har varit där förut, på "Lilla Bloggdagen" med Marlene och Annelie samt en rad andra underbara bloggare. Då åt vi middag där och fick ett dessertbord som hette duga. Denna gången var det dock en enkel men god fika dom stod på menyn.
Jag beställde in lakritsparfait med hallonsås och mitt sällskap beställde kaffegodis som var 3 små hemlagade småkakor.

Min lakritsparfait såg inte mycket ut för världen, som Mary uttryckte sig: Mamma, gick detdär att äta. Ja, det var himmelskt gott och jag njöt av varenda bit. Kaffegodisarna såg inte så dumma ut de heller, små men naggande goda, ganska lagom såg de ut att vara.

Till detta tog jag en latte som var lika god som den såg ut.  Att få i sig denna eminenta dessert var lekande lätt men det tog sin stund.
Efter fikat gick vi ut en promenad då gick vi en bit på isen så jag fick fotograferat mitt lilla vattenfall från andra sidan vintertid. Förra gången jag fotade var ju på kursen när jag höll på att ramla i vattnet för en riktigt bra bild. Det var kallt men skönt att gå en stund. Jag tog lite bilder men det var svårt i det dåliga vädret.. får ta mer till sommaren.

Jag kan dock rekommendera ett besök där ute även om det är vinter och kallt. Det är mysigt att sitta på verandan och blicka ut över sjön med en kopp kaffe eller te.

Kram

Trasseaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar