fredag 22 januari 2016

En sann och riktig vän

Mitt och Maries första event tillsammans: Fashion Train. Det känns som en evighet sedan.
Jag var på en bokrelease igår med underbara Marie, en av mina närmsta vänner och som jag egentligen inte känt i mer än drygt 1 1/2 år. Hon har snabbt blivit en riktigt bra vän och säger alltid som det är. Inga krussiduller här inte utan är det så att det inte funkar just där och då så säger hon till.

Och skulle det vara så att man inte vill höra sanningarna, ja.. då får man stänga öronen eller säga tack och adjö. Men jag ska ärligt säga att jag skulle inte klara mig utan henne :-)

Som igår tex, då fick jag höra massa sanningar som kanske sved just då men som faktiskt var nyttiga för mig att höra eftersom jag fick en annan vinkel på det hela i sammanhanget. Marie tänker på ett helt annat sätt än vad jag gör. Hon är mer rationell och samlad när det gäller vissa saker medan jag kan vara ganska impulsiv och hetsig i samma frågor medan vi kan vara tvärt om när det gäller annat.
Hon kan vara svår med tider men det är en del av hennes charm, man lär sig snabbt och det gör liksom ingenting. Marie har helt enkelt ökat mitt tålamod och insett att det är inte en skandal om man kommer 5 minuter försent. Man har ju ett helt liv på sig. :-)

Hon är helt enkelt min raka motsats och det är så skönt att ha henne i mitt liv. Jag kan alltid ringa och fråga henne om det är något jag undrar och vill ha goda råd på, och jag vet att jag alltid får ärliga svar och en liten appappapp om det skulle vara så att det behövs. Det känns skönt att jag kan lita på henne i ur och skur.

Så om du läser detta Marie: Du är en helt fantastisk vän och människa. Du är en underbar mamma åt tjejerna och en härlig fru åt W. Han kan skatta sig lycklig som har dig, bättre kunde han inte få. Jag är glad att vi är vänner och att jag kan lita på dig till 100%. Du är guld värd och jag kommer alltid finnas här för dig och din familj närhelst ni behöver mig.

Kram


Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar