måndag 11 januari 2016

Änglameditation och yin yoga.

Mina änglakort från Doreen Virtue

Igår var sista dagen på Yogansas Yogafestival och jag deltog i Cosmic Johannas Änglameditation och Ann Pierson yinyoga. Båda var i saltrummet och det var så coolt att sitta i saltluft i två pass. Tog jag ett djupt andetag kände jag hur saltet kom in i lungorna och det var så friskt.

Första passet var yinyogan med Ann och jäklar vad det tog på kroppen. Jag är ju van vid ashtangayoga som jag även lär ut, men yinyogan är så mycket långsammare och mer meditativ. Jag kommer definitivt fortsätta med yinyoga som ett andra alternativ till min egen yoga. Det är alltid bra att gå hos någon annan och Ann är en av de bästa. Jag hade henne som lärare när jag pluggade till yogainstruktör själv för ett år sedan.

Direkt efter var det dags för änglameditation med Cosmic Johanna och det såg jag verkligen fram emot. Jag har ju en liten skyddsängel som sitter bredvid mig konstant och håller koll på mig. Nu ringer den i min yin-klocka fick jag reda på när jag blev avläst och jag ska med andra ord lugna ner mig och meditera mera samt skriva av mig mer.
Vi samlades i saltrummet och satte oss meditativ ner och lyssnade på Johanna. Jag gick in så i mig själv att jag bara kom fram till mitt kraftdjur och mina djur i meditationen, det var som alltid Milton och Maja. Jag frågade varför det alltid är dom jag träffar och det är så att våra band var så starka att de alltid kommer finnas hos mig. Det känns tryggt och ganska skönt, fast jag visste ju på ett sätt redan det.

Jag kommer absolut gå till Johanna igen och bli avläst, men jag ska erkänna att jag köpte mig en Fairtyle Tarot kortlek och en Änglakortlek som jag kommer använda själv. Det kan vara skönt att lägga lite kort då och då för att se vad som kommer hända. :-)

Kram och tjing så länge

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar