torsdag 14 januari 2016

8-årigen och kärleken

Hur svarar man som mamma när 8-åringen har frågor om kärlek när man inte har en aning om vad man ska svara. Vi satt och åt middag idag när hon plötsligt frågade: Mamma, hur vet man när man är kär?? Öhhhh. ... hehe, jag har ingen jä*la aning om jag ska vara ärlig. Kunde hon inte bara frågat om vi kunde köpa en hund istället, DET hade vart enklare.

Det finns tydligen en kille i klassen som hon är lite förtjust i så frågorna är ganska självklara.. men ändå...
Jag vet ju knappt själv hur det känns längre och hur ska jag då kunna ge henne ett bra svar?  Jag är 41 år och har inget bra svar..

Ska jag sätta mig framför tv:n och titta på massa sliskiga kärleksfilmer för att hon ska få en uppfattning??

Kom gärna med bra förslag.. jag vet att jag behöver MASSOR av bra förklaringar för framtiden. 

Natti och kram

Trasselmaja

1 kommentar:

  1. Om du tittat på den du tror att du är kär i och knäna känns som om de hade fjorton kastruller fastsatta på sig och magen känns som om alla fjärilar i världen fanns där inne, hjärtat känns som om du hade sprungit det fortaste du kan i en hel timme pluss att hjärnan känns som om all luft i världen plötsligt pumpats in och man känner sig alldeles lätt som en fjäder, fast man inte kan gå för kastrullerna runt knäna - då är man kär!
    Så fick jag det förklarat för mig av en på fritids för mååååånga år sedan, och det stämmer! PUSS från Syster yster/ moster Ankamos <3

    SvaraRadera