onsdag 23 december 2015

Nyårsångesten kommer krypande....


Visst är det lite samma sak varje år: Vart och med vem ska man fira nyår. Jag tycker att nyårsafton ska man fira med de vänner man känner att man vill skapa minnen med.
I år är det lite speciellt med tanke på att jag är skild och har inte Mary på nyår. Julen firar vi tillsammans men nyårsafton vet jag faktiskt inte hur den ser ut.
Hade jag fortfarande varit gift hade jag suttit hemma och firat med T och Mary, runt 22 hade de sovit båda två och vid tolvslaget hade jag suttit och skålat med mig själv.. i år igen.

MEN.. nu är jag som sagt ensam och jag har INGEN aning om vad jag ska göra. Är det någon som har något bra förslag får ni gärna komma med det. Egentligen skulle jag vilja åka bort men jag jobbar till 15 så det är uteslutet.

Är det bara jag som får denna nyårspanik? Det är ju så varje år att man vill göra något kul och minnesvärt, men för mig som är inflyttad till Stockholm och Sorunda så är det svårt att skaffa nya vänner och framförallt dedär "bästa" och närmsta vännerna som man firar alla högtider med.

Hur som.. nu har jag fått gnälla av mig lite och det jag funderar på att göra i år är att yoga på kvällen. Bikram Yoga på söder har ett nyårsevent som de flaggat för på facebook. Jag tänkte kolla upp imorgon vad det kostar och hur lång tid det är så kanske jag yogar mig in i 2016. Det hade vart något att minnas

Kram och var rädda om varandra

Trasselmaja

1 kommentar: