fredag 25 december 2015

Julafton 2015

NU är julen 2015 över och jag har för första gången i mitt liv varit på midnattsmässa. Det var i Sorunda Kyrka och Lasse Svärd, vår kyrkoherde, sa ganska vettiga saker om respekt och ära. Att man ska ära varandra och något jag tänkte på är att vi i grunden tror på samma gud. Oavsett religion så är det i grunden samma gud som bara tolkas på olika sätt, så varför krigar vi??

Vi har haft en riktigt trevlig julafton jag och Mary. Vi firade tillsammans med hennes pappa,  farbror med familj, fasters familj och farmor och farfar. Mycket god mat och många goda skratt. Marys kusin Alissa är som en liten prinsessa, hon är SÅ söt 😍

Julklappsmässigt sätt så fick Mary precis vad hon ville och behövde, bak- och matlagningsprylar, en basketboll, en liten helikopter mm.
Och jag fick en underbar sjal som min mamma virkat, 2 ljuslyktor, en ljusslinga samt 2 vackra hängen till mitt Thomas Zsabo armband.

Nu ligger jag här i sängen och lyssnar till Marys snusningar. Tänker på mina nära och kära som är utspridda i både Danmark och Sverige.  Jag saknar dom så oerhört mycket, speciellt min mamma. Henne saknar jag så kopiöst mycket, så om du läsa detta mamma vill jag bara säga: Jag älskar dig och saknar dig jättemycket.

Gud välsigne er alla och God jul

Trasselmaja

1 kommentar:

  1. *systerdotters muttrande* "hon har visst det varit på midnattsmässan, med _mig_!"
    Jag tycker att du ska köra på Vikramyogapartyt! Yoga över 12-slaget borde ju betyda något bra! //syster yster i skogen i långtbortutanförstan

    SvaraRadera