onsdag 9 december 2015

Hur trött kan man bli??

Uppiggande? Witamin Well Defence

.



Idag är jag inte lika pigg som vanligt. Det blev sent igår med Marys trumpetuppvisning med Jul i Ton på kulturskolan i Nynäshamn och ikväll är det yogapass i Västerby Bygdegård.

Jag har ju yogapass där varje tisdag, men igår kände jag att Mary fick komma före. Hennes trumpet som hon kämpar med måste få lite uppmärksamhet och det gick att flytta passet till idag. Så där stod hon på scen med alla sina trumpetkompisar och blåste för kung och fosterland.

Men jag är sådär vansinningt trött... jag vet inte varför. Men när jag var och handlade nu till jobbet hittade jag denhär: Witamin Well, Defence. Jag hoppas att den ska göra mig lite piggare så jag orkar med dagens pass. Det enda jag vet är att jag har ett kl 12:30 med mammorna. Sedan är det lugnt till i kväll som sagt.

När dagen väl är till ända och jag sitter i soffan hemma och hör hennes snarkningar känner jag ändå att det trots allt har varit en ganska bra dag.

Jag vaknar varje morgon och så gör även Mary, vi har tak över huvudet och en säng att sova i. Dessutom har vi kläder på kroppen och mat på bordet, det är inte alla som har det. Att klaga över lite trötthet kändes med ens ganska fjuttigt när jag har det så bra som jag har det.

Kärlek till er

Trasselmaja




1 kommentar:

  1. Du är den bästa mamman Mary kunde fått!
    Du prioriterar alldeles rätt!
    KRAM!!! //Syster Yster

    SvaraRadera