tisdag 8 december 2015

Fan vad det rusar på och snart är de slut..



8 DECEMBER!!! Det är REDAN den 8 december och jag har liksom inte hunnit med att andas känns det som.. MY GOD!!!

Jag har jobbat som ett as den sista veckan när Mary har varit hos sin pappa vilket innebär att jag har farit som en skållad råtta mellan Shanticenter, Bauhaus och hemma. Det blir alltid så de veckor jag inte har henne att jag försöker jobba så mycket jag kan.

MEN så fick jag i förra veckan ett brev från a-kassan om att mina deltidsdagar är på väg att ta slut.. Är jag gammal eller var det längesedan jag var arbetslös? VAD ÄR DET??? DELTIDSDAGAR??

Jag jobbar så mycket jag kan för att spara dagar till sämre tider medan jag söker jobb och så får jag reda på att jag har ett antal dagar för att jobba deltid.. jag vill ju jobba så mycket jag kan men nu kan jag inte det längre. Nu måste jag tyvärr tacka nej, med A-kassans godkännande, om jag tjänar mindre än en viss summa i veckan. För tar jag tex ett pass så räknas det som att jag jobbat en hel vecka och då får jag inte a-kassa för resten av veckan.. Detta gör mig så djävla ledsen rent ut sagt...

SÅ att jag inte bloggar betyder inte att jag har glömt bort er, det betyder bara att jag har på ren göteborska.. röven full...

Puzz och kräm

Trasselmaja


1 kommentar:

  1. Man måste vara frisk för att orka vara sjuk (fk, sjukvård etc), man ska ha mycket pengar sparat för att ha råd att vara arbetssökande och jobba deltid/flera jobb (a-kassa/arbetsförmedling etc).

    Baksidan av byråkratins Sverige! // Kram Syster Yster

    SvaraRadera