måndag 21 december 2015

Att det fortfarande gör så ont

Den 12 december var det 2 år sedan min älskade Maja togs bort.  Det var på min 4 - åriga bröllopsdag och tanken var att den skulle bli en härlig decemberdag med julmarknad och mys, men det vart aldrig så. Den dagen var en av de värsta i mitt liv och efter det har jag alltid tänkt på henne i första hand.
Milton gick ju bort samma år i september. Han vart påkörd av en galning och blev så skadad att han inte gick att rädda...
Trots att det gått 2 år sedan de gick bort saknar jag dem varje djävla dag. Det går inte en enda dag utan att jag lyssnar efter deras jamande eller deras tassande. Och det gör så ont fortfarande, det gör ont i hjärta och själ. Än idag skulle jag göra vadsomhelst för att rädda min Milton och så även Maja.

Det sägs att tiden läker alla sår, men jag vet inte om det stämmer. I veckan såg jag ett avsnitt av veterinärerna och jag grät som ett barn när en av katterna kom in skadad och avlivades. Såren finns alltid där och de kommer aldrig att läka...

Natti

Trasselmaja

1 kommentar:

  1. Milton och Maja kommer alltid att leva kvar i våra hjärtan.
    Det är svårt att inte tänka på dem, de fanns ju i ditt (och alla andras) liv så länge. Du får gosa extra med Smulan och Frasse, och Mary förståss.
    KRAM syster yster

    SvaraRadera