torsdag 26 november 2015

Julgran och spelverk

Julgran, Christmas, December, Holiday, Dekoration

Det märks att julen är på intågande, idag har jag sålt säker 14 granar i varierande storlek och modell. Alltid lika kul att se ögonen på kunderna när de traskar iväg med sitt träd och är i färd med att planerar ljussättningen och dekorationerna. 

Hur det nu än är och hur gammal man än är så är julen alltid lika speciell och att köpa en gran är alltid lika speciell händelse. Det är som om barnet inombords vaknar till liv och börjar planera. 

Själv köpte jag ett spelverk med tomtar, granar och ett litet tåg på istället för granen. Lite tomtar och vansinnigt mycket glitter fick det bli också. Detta är ju första julen i lägenheten och det känns lite speciellt. Jag och Mary kommer vara hemma hos hennes farmor och farfar tillsammans med hennes pappa en stund så vi pyntar inte jättemycket. Skulle vi dessutom ha en Kalle-Anka-gran skulle vi aldrig få rum hemma. Hahaha....

Jag är så glad över mitt jobb och all den glädje jag ger och får på dagarna. Ser redan fram emot morgondagen med nya granar och jag lovar lägga upp bild på spelverket. Det är äckligt fint. ;)

Kram Trasselmaja.

1 kommentar:

  1. Du måste ha fått "granar på loftet" eller också älskar du helt enkelt julen!
    Först en julgran på/runt huvudet och nu omger du dig med julgranar och säljer dem till andra för att de också ska få uppleva det du "vet" om julgranarnas magiska kraft!
    Du är en äkta julspridare!! Älskar dig min syster! //syster yster

    SvaraRadera