onsdag 21 oktober 2015

Morgan Allings föreställning om KÄRLEK..

Att se en föreställning om kärlek tror man innebär massa romantik och underbara känslor...

Jag blev medbjuden av Marlene att se Morgan Allings nya show på Maximteatern och jag har inte läst boken som handlar om hans uppväxt vilket gjorde att jag hade inga förväntningar utan gick med öppet sinne och hjärta.
Jag kom att se en show som innehöll massa underbara känslor men romantiken uteblev och ersattes av en verklighet som var hård och tuff. En barndom som handlade om att överleva från när han var väldigt liten i en familj med alkoholism och ständigt brutan löften och en vansinnig uppfattning om vad förståelse var, de vuxna ville att han som barn skulle förstå varför de drack och slogs.
Att detta blev en normal vardag är så oerhört smärtsamt att höra om och på något sätt uppleva genom Morgans sätt att förmedla sig.

Morgan har gjort regin från sin bok som handlar om hans hela hans trassliga barndom och hur han blev flyttad från fosterhem till fosterhem, något som för mig är helt ofattbart. Denna underbara människa och skådespelare har vart igenom så mycket tragiskt och gjorde denna fantastiska show av detta.  Han berättade om första kärleken, om sin underbara lärarinna som faktiskt förstod honom och stöttade honom under hans skolgång.

Han berättade även varmt om sin pappa, den man han landade hos i Mölndal i sitt sista fosterhem där han fick en riktig familj med kärlek och omtanke. Där det var ok att göra en karta över afrika när han spillde ut mjölken över matbordet eller det var ok att sjunga en snutt av glädje.

Jag kan säga att jag vart djup berörd av denna föreställning och fällde en och annan tår av igenkännande och de starka känslor som förmedlades. Den är väl värd att ses och det är inte så många föreställningar kvar. De som finns är den 10 och 11 november så skynda er och beställ biljetter, de är värda varenda öre. Det gör ni lättast här: Biljett till Morgans föreställning om kärlek.

Föreställningen är värd varenda öre och tvekan inte, jag är så glad att jag fick se den och känna det jag fick..

Tack Morgan för att du gjorde denna show och att jag fick möjlighet att dela dina känslor och erfarenheter.

Kram Trasselmaja.

1 kommentar:

  1. Två av mina största idoler och hjältar på samma bild! :)
    Morgan Alling - barnens hjälte, Gunilla "AsadasYoga" Asada - min (&Marys) hjälte.

    KRAM!! //Syster Yster

    SvaraRadera