lördag 5 september 2015

Syster Yster och Lillstrumpa

Min älskade syster, Annika aka Ankamos, kom hit igår. Eftersom det är Marys födelsedag så ville hon överraska Mary och det var en succé. Att Annika kom hit kände jag igår var ganska skönt då jag i lugn och ro har tid att prata med henne och fråga saker som jag tror hon vet. Vi satt länge och pratade om vår barndom och hur vi upplevde den.  Det visade sig att jag har trots mina 41 år förträngt enhel del och kom ihåg lite spridda saker.

Jag och Annika har alltid haft en speciell relation, vi har alltid kunnat säga sanningar som fått oss att både skratta och gråta. Många har de gånger varit när vi slängt luren i örat på varandra i ren ilska och senare ringt upp igen för att be om ursäkt.  Vi är så olika men ändå trivs vi bra tillsammans. Jag kan vara vansinnigt arg på henne och ändå älskar jag henne så innerligt mycket.. hon är ju min älskade syster.

Ikväll blir det nog att vi sitter ner en stund till och pratar mer.. historia är något fantastiskt för framtiden.  Det ena kan inte bara utan det andra. Så vi får se vad jag får reda på ikväll :)

Kram

Trasselmaja

1 kommentar:

  1. Tja, spårvagnsresor med skidor på axeln från Angered i norr till Delsjön i sydväst, det var äventyr det! Nattliga samtal trollar fram de mest gömda minnen, bra som dåliga, fast det är nog bara bra.
    Du är min älskade lillasyster och jag finns här för dig alltid! Du får gapa och skrika, slänga luren i örat på mig och till och med säga "Jag vill aldrig mer prata med dig mer" - Jag skiter i det - jag finns här ändå! <3
    Det är bara att fråga, jag svarar om jag kan - kan jag inte så pratar vi ändå. ;)

    Det var så underbart att komma upp till er allihop i helgen. Jag trivs så bra hos er, trots allt runt omkring. Ses snart igen! //Syster Yster / Mamma Anka/ Ankamos

    SvaraRadera