söndag 9 augusti 2015

På väg med Sj InterCity 108 mot Stockholm med Mary i Göteborg

Nu är jag på väg hem mot Stockholm igen och har lämnat Mary här nere hos mamsen och papsen. Hon var väl inte jätteglad men det kommer nog bli bra för henne, och för mig, att hon är här några dagar utan mig. Här har hon ju mormor och morfar, Helen och Elisabet samt moster och Linda, så hon är inte helt övergiven. 

Mary och kusin Helen :-)
Jag vet själv hur det var att vara borta från mamma och pappa på somrarna när jag var liten. Varje sommar var jag på sommarhem eftersom mamma inte hade tid eller råd att vara hemma. Ett år var jag i Onsala med mina syskon, det minns jag med glädje och ett annat år var jag i Olofstorp hos en ganska knepig familj. De fick ju pengar för att ha mig där så det var klart att de hade tid att ta emot mig.
Men den bästa sommaren var hos Mona och Bengt på landet i Tranås. Där bodde vi hos en bonde i hans sommarstuga med hagarna precis utanför dörren. Det var en klassisk sommar som man bara ser på tv eller läser om. Han hade kattungar, kor, kalvar och hästar. Vi cyklade ner till byn och köpte godis och vi cyklade ner till badet. Det bästa minns jag var den färska mjölk som fanns där, den var så fet att man fick plocka bort det översta lagret i kannan. Då var jag inte så glad i mjölken men idag hade jag nog älskat den.

Så att Mary kan vara hos mormor över någon vecka på sommaren är för mig ren lyx. Vi har knepat och knåpat under de veckor fritids haft stängt och hon har varit hemma med sin pappa samt hos farmor. Hon har haft en ganska rolig sommar känns det som och jag har inte dåligt samvete över att jag jobbat hela tiden. Har ju lite ledig tid innan skolan börjar igen eftersom jobbet börjar tunnas ut.

Nästa sommar kommer hon få vara hemma själv endel, inte hela sommaren utan någon dag lite då och då. Hon lär få åka ner till mormor och morfar igen, det är bara bra för henne att vara där och bli bortskämd.

Kram så länge så hörs vi

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar