tisdag 11 augusti 2015

Min bror och jag...

Igår, den 10 augusti, fyllde världens bästa bror år.. MIN STOREBROR!!
Han är bara bäst, så är det. I alla år sedan vi var små har han stått ut med mig och vår syster. I ur och skur har han dratt på mig och även skällt lite då och då. Men han är bara SÅ bäst.

Mary och morbror kollar på jultv. 


Lars-Åke, som han heter, fyllde hela 32 igår (egentligen var det 47, men säg inget) och det tråkigaste av allt var att jag inte kunde vara där. Han bor ju i Aalborg, Danmark, så det blir ju liksom inte att man sticker dit på en fika över en timme eller så. Jag har inte träffat min bror sedan i julas och det känns rätt tungt. Han är en av anledningarna till att jag startade bloggen, för att kunna berätta vad som händer utan att glömma hälften. Sen är det ju lite kul att kunna visa bilder och så också. Han är gudfar till Mary och hon avgudar marken han går på. Det finns ingen som är så bra som morbror Lars-Åke.

Vi skypade lite igår och i morse, det är väl inte riktigt samma sak men nästan.

Vet ni, han har alltid ställt upp för mig, spelar inte roll vilken situation jag hamnat i så har han alltid funnit där. Ett tag bodde vi ihop då jag inte fick bo själv pga av en hotsituation. DET var speciellt, jag märkte ju snabbt att vi hade helt olika levnadsstilar och matvanor. :-)

En annan gång hade det flugit in en "mammahumla" i lägenheten och då ringde jag sent på kvällen och bara vrålade i telefon, vem kom inte kvistande om min bror och jagade bort humlan. Hurra!! Fast roligast var nog när jag jobbade på Östra Sjukhus och det blixtrade till en gång, jag lyfte luren och ringde ner till honom direkt. Det enda han svarade var: Ska du sova här eller ska jag komma över till dig.

Det är det jag menar.. Min brolla är fasen den bästa som finns.

Jag vet att han alltid kommer finnas för mig och säga allt jag inte vill höra men även det jag vill höra. Och även om vi bor i 2 olika länder med en färdväg på runt 12 timmar vet han att han är bäst och att jag älskar honom av hela mitt hjärta.

Du äger som bror Lars-Åke och jag älskar dig. <3

Kram Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar