tisdag 25 augusti 2015

Jag har så d**la dålig karaktär

Att ha karaktär är beundransvärt, speciellt om den är stark och man klarar av att hålla på sig eller, som i mitt fall.. hålla sig IFRÅN...

Jag och T har delad vårdnad om Mary, så då är hon en vecka hos mig och en vecka hos T. Det är DÄR min karaktär faller snabbt hårt och intensivt. Jag kan inte låta bli att hälsa på dom i tid och otid. Jag sover över ibland för att få sova hos Mary och jag VET att det ger henne dubbla budskap.
Men jag kan inte låta bli.. det finns ju inget skönare än att få krypa ner hos henne och ligga och prata en stund innan hon somnar och sedan att få somna bredvid henne och höra hennes snarkningar. Det är ju så underbart!!

Sååå... NU har jag tänkt att ta tag i detta och således sitter jag hemma i mitt lilla kök och jobbar ikväll och jag ska INTE åka dit och sova. Jag ska sova i min egna säng och sakna henne istället.
Hon har tagit denna separation mycket bättre än vad jag har gjort. När vi hörs för att säga God Natt är det bara ett swishande i luren och sedan är hon vidare. Enda gången hon varit ledsen under sommaren har varit en kväll hos min mamma när hon var där en vecka, men det kan man förstå. Inte så ofta hon sover utan både mig och T



Denhär lilla trollungen har jag alltid haft svårt att slita mig från, både på dagis och fritids. Vi har alltid varit tillsammans så det blir svårt nu när band ska klippas och den egna personen ska bildas igen. Denna lilla trollunge har vuxit och blivit en söt tjej med en skarp hjärna och ett hjärta av guld. Jag är så glad att jag fått dela dessa åtta år med henne och fick bli hennes mamma, för det är en gåva från Gud att få vara det. Ibland grälar vi så taket lyfter och ibland så skrattar vi så vi gråter tillsammans. Det är så mycket kärlek i detta lilla barn och har alltid varit.




Här är vi sammansvetsade i ett leende hemma i Göteborg för några veckor sedan. Hon är verkligen vacker min Mary. Hon är omtyckt av lärare och elever i skolan och är en ganska populär tjej i klassen, alla vill följa med hem och leka. Jag tycker det är skönt eftersom jag själv var mobbad och ensam i skolan.

Jag hoppas bara att hon fortsätter ha bra värderingar och grunder i livet framöver. Att vara 8 må vara jobbigt ibland när en kille i klassen ska leka jage och pussas, men att vara 18 som hon rätt var det är fyller.. det är jobbigt.. och då hoppas jag att hon kommer till mig i förtroende så vi kan lösa allt tillsamman

Jag älskar dig Mary

Puss Mamma Trasselmaja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar