onsdag 8 juli 2015

Viktväktarnas kycklingfile med bulgursallad dög inte alls.

Igår gjorde jag Viktväktarnas kycklingfilé med bulgursallad till middag och det var så gott. En som inte tyckte om det var Mary, hon äter det mesta men detta tyckte hon INTE om. Vet inte om det var mangon i salladen eller att det var bulgur. Men hon åt det iallafall inte så nu blev det till att gnugga min lilla geniknöl och laga något annat till henne.

Visst är det fel att laga något nytt eftersom hon inte vill äta det so står på bordet, men i detta fallet kan jag inte tvinga henne då hon inte valt middagen själv eller som tidigare att vi planerat ihop. Detta är ett stort undantag att jag lagar något annat eller speciellt till henne. Det är väldigt ovanligt och sällsynt.

Gårdagens rätt var iallafall jättegod tyckte jag. En lagom blandning av ruccolasallad, mango, bulgur, tomat och paprika. Sådär lagom salt och sött tillsammans.



Idag blir det torsk med kapris- och dillsmör. Ska bli riktigt spännande och smakfullt. Undrar bara om Mary äter det?? Hahaha..

Kram 

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar