fredag 24 juli 2015

Gotland, here I come

En ledig helg och vad kan vara bättre än att åka till Mary på Gotland? Hon har varit där en vecka på ridläger och det har varit bråda dagar och kvällar för hon har inte ens haft tid att säga hej till sin kära mamma. :)

Jag åker över med Destination Gotlands lilla snabbfärja SF1500. Den gör 28,5 knop som mest och kan ta 1500 passagerare.

Sist jag var över på våran vackra ö var när Mary var drygt 3 år. Då seglade jag över med Thomas, Mary, Birgitta och Sven ( mina svärföräldrar) Turen över så tog drygt 20 timmar och jag ljuger om jag säger att jag inte var rädd stundvis.  Det är underbart att segla men mitt i natten när Mary är rädd är det svårt att inte påverkas. Vi satt iallafall och sjöng barnvisor i ett par timmar, vi sjöng för fiskarna, månen, båtarna vi mötte, för vattnet och.. ja, allt mellan himmel och jord.

Nu är det då dags igen och nu har jag planerat in att åka till Krusmyntagården med alla underbara kryddor och kanske till Lummelundagrottorna. Där har varken jag eller Mary varit. I morgon kväll SKA jag ut och äta något lammigt och något saffranssmakigt såsom lammstek och saffranspannkaka. Det är ju min 41 födelsedag nästa fredag ;)

Vi ses kanske på båten, nu är det dags att kliva på...

Kram Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar