fredag 3 juli 2015

Gästinlägg av BMF

This is a takeover...

Läste  Gunillas inlägg om dejtingsidor och reagerade. För det är liksom inte den upplevelsen jag har.

Fast jag är ju kille. Och ja, jag följer en del bloggar. Både av tjejer och killar...

Ska jag presentera mig själv? Njaää... Jag är BMF helt enkelt.

Jaja, till saken nu. Gunilla har ju självklart sin upplevelse och den är ju korrekt för henne. Fast jag sitter
på andra sidan av nätet och är kille. Såhär upplever jag det hela...

Går jag som kille in på en seriös dejtsida så tittar jag ju som alla andra runt. Skriver en presentation och
lägger ut några bilder. Själv har jag några olika. Den äldsta är väl 5 år ungefär. Nu är jag ju en sådan där
person vart utseende stått still de senaste typ 15 åren på gott och ont.

Jag väljer ut någon eller några intressanta tjejer. Finns väldigt många så jag brukar välja noga så jag hittar
dom som tilltalar mig. Själv har jag några krav som jag går på när det gäller fakta. Rökning, husdjur etc.

Sedan läser jag presentationen noga och skriver ett ordentligt mail som visar att jag faktiskt läst det dom
skrivit och presenterar mig själv och även kanske klämmer in några nyfikna frågor för att försöka få igång ett naturligt mailande. Sedan får börjar väntan.I de flesta fall ser jag att tjejen läser mailet, men något svar får jag inte. Sedan får jag börja om på ruta ett igen och hitta någon ny.

Med lite tur så får i alla fall jag svar på kanske 1 av 10 mail jag drar iväg. Nu kommer nästa förvånande sak.

Efter ett antal mail så brukar ofta tjejen tystna. Man kan ha vart mitt i en intressant diskussion men som ändå
tystnar mitt i. Detta känna lite sårande. Antagligen hittade hon någon annan som var mer intressant och struntade i mig. Men kan man inte i alla fall vara värd ett mail där det står tack men nej tack i alla fall?

Jag har även kommit till steget att faktiskt gå vidare ifrån nätet och ut i riktiga världen för att träffas IRL. Det
är ju alltid lite pirrigt att träffa nya personer på det sättet, personer som man på något sätt är intresserad och
attraherad av.
Första gången dök det upp en glad trevlig tjej vid namn Annika. Grymt trevlig tjej men det blev inget annat än en trevlig promenad och en vän jag har sporadisk kontakt med. Mest för avståndet, då vi bor på var sida av stan och det är för långt mellan oss.

Men två gånger har jag vart på rätt plats i rätt tid för att bli blåst. Ingen tjej dyker upp, och inte heller någon
förklaring. Mailade båda gångerna efteråt och frågade. Inget av dom mailen lästes ens. Hur känns det för
någon att bara bli dumpad på det sättet? Kom igen nu! Dra iväg ett mail i alla fall och säg att du ångrade dig.

Sedan har vi dom tjejerna som enbart ser detta som ett sätt att få bekräftelse. Dom behöver se att flera killar vill ha dom och dom njuter av att vara åtråvärda och leker med killarna. Vi är ju ändå bara kåta djur som bara
är ute efter en sak. Då kan man lika gärna driva med oss också. Vi förtjänar det.

Även på detta har jag ett exempel:

Finns en tjej i mitt närområde som jag började prata med på badoo. Ganska
snabbt ledde hon in pratet på sex. Jag hakade på men reagerade på en del småsaker i hennes sätt att uttrycka
sig. Hon ville träffas och så. Ganska snabbt så dök det upp en kvinna som var några år äldre som började chatta
med mig. Blev väldigt förvånad. Väldigt sällan någon tjej eller kvinna tar kontakt med mig. Alltid jag som tar
första steget. Även denna kvinnan körde samma stil och började prata snusk. Fattade ganska snabbt att dom var vänner och satt och drev med mig.

Roade mig med att skapa ett fejk-konto och någon kväll senare upprepades det hela i samma stil. Först tog den yngre kontakt med mig och sedan den äldre. Samma prat och stil. Nu körde jag lite hårdare stil och tyckte att vi träffas ikväll. Jag tar bilen och kommer. Då blev det tvärtyst och jag blev blockad.

Har jag bara haft dåliga erfarenheter då? Nä, några vettiga tjejer har jag sprungit på men dom är få. För någon
månad sedan började jag chatta med en grymt spännande tjej som jobbade på en reklambyrå. En vettig sympatisk
tjej som bor centralt i Stockholm. Snart insåg jag att jag råkat hittat dörren till en annan värld. Hade råkat springa på en tjej som helt klart tillhörde "överklassen" insåg jag på det vi pratade. Efter många mail fick jag till slut se en bild på henne och jag förstod varför hon inte hade en offentlig bild på sin profil. Vi spelade inte i samma liga helt klart. Men denna tjejen konstaterade väl precis som jag att vi inte var rätt för varandra. Vad gjorde hon då?

Jo, jag fick ett mail som det stod i. Jag tror inte vi är rätt för varandra. Ha en trevlig sommar och lycka till i jakten på kärleken. Jag blev faktiskt riktigt glad av det mailet. Behövde ju inte undra varför hon bara blev tyst.

Ska jag försöka sammanfatta det hela då. Personligen tror jag följande:
I dagens samhälle går allt så jäkla
snabbt och är så enkelt. En knapptryckning så har jag hittat nästa perfekta "match" åt mig. Detta gör nog att många har målat upp den perfekta partnern som dom söker. Dom hittar en som är väldigt nära och blir intresserade.

Men sedan hittar dom någon som är lite bättre och går vidare och vidare och vidare. Dom jagar helt enkelt ett mål som hela tiden rör sig framåt. Visst, gräset kanske är grönare på andra sidan? Vad vet jag?

Men kom igen nu tjejer, lite normal artighet kan ni väl ha? Om ni efter några mail inte är intresserade, säg det då. Dels slipper ni få fler mail ifrån killar som undrar och ni gör att killen vet. Bestäm inte möte och sedan ångra er utan att höra av er. Jag kan ta att man ångrar sig, men berätta det då.

Och just ja, lägg inte ut bilder i profilen som är på andra eller som är 10-15år gamla och 20kg sedan.

Detta vart ett långt inlägg ifrån BMF, dvs lilla jag. Ska jag presentera mig själv? Gunilla har ett litet hum om vem jag är. Hon får väl bestämma om jag ska få uttala mig om saker och ting i framtiden. Kanske dyker det upp någon mer takeover här i hennes blogg i framtiden.

/BMF

2 kommentarer:

  1. Tänker så det knakar... vem i hela friden är du BMF?!
    Min syster har "ett litet hum om" vem du är... ska jag vara orolig? hehe
    Skämt åt sido, tänk vad olika det kan vara på samma datingsidor!
    Det var ett bra inlägg med tankeväckande innebörd, hoppas fler läser!
    Hoppas du hittar lyckan, kanske finns den på fiket "runt hörnet"? //Gunillas syster Ankamos

    SvaraRadera
  2. Haha, ja vem kan jag vara. Killen som smyger runt i skuggorna. Nä, men en för er okänd helt vanlig kille som reflekterar, tänker och analyserar mycket. Kul att dela med mig av mina erfarenheter av samma sidor som Gunilla besökt. Nu ska jag återgå till lugnet på sunny hills. :)

    SvaraRadera