söndag 26 juli 2015

En matorgasm på Ihrebaden Restaurang

Idag firade vi min födelsedag i förskott och jag hade tidigare idag åkt förbi en skylt där det stod "Ihrebaden Restaurang" så jag vart lite nyfiken och bad T kolla vad det var för ställe och boka bord.
Vi bokade vårt till 19.45 och när vi kom ner till restaurangen var den ganska anspråkslös men jättemysig. Lagom men gäster och Lena som välkomnade oss var supertrevlig. Vi fick snabbt ett bord och menyerna.

Svårt att välja mellan alla dessa underbara rätter.
Gud vad svårt det var att bestämma sig... Jag valde dock rökta räkor med aioli till förrätt, lammrostbiff med potatis och saffranspannkaka. Till detta drack jag ett glas Wisby klosteröl.



Till huvudrätt valde jag ju lammrostbiff med greksallad, tzaziki och rostad potatis. Detta lamm var något himmelskt gott! När jag la det på tungan och smakade på det var det som en bit av mathimlen i munnen. Det var som att tugga på moln så underbart tillagat var det. 
För varje bit jag åt var det som att få en matorgasm... jag kan säga att jag NJÖT av detta eminenta lamm. 

Och till efterrätt blev det naturligtvis Saffranspannkaka med Salmbärssylt. Där kom matorgasm nummer två frågor kvällen.. Denna kaka smakade så ljuvligt av saffran och de små mandelflarnen var perfekta i. Salmbärssylten smakade inte så mycket men det gör ingenting, allt var perfekt iallafall. 


Mätta, belåtna och MYCKET nöjda med både mat och service åkte vi där ifrån och detta kommer bli en matupplevelse att minnas framöver. Och definitivt inte mitt sista besök.. jag kan varmt rekommendera denna restaurang till alla tillfällen i livet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar