tisdag 30 juni 2015

Badoo, HappyPancace och DS.. Dating på nätet med andra ord.

Nu har det ju gått ett tag sedan jag gick med på dessa tre dejtingsiter och det har varit rätt intressanta månader. Det är ju tre helt olika sidor med, som jag upptäckt, helt olika mål med dejtandet. Sen har jag märkt att det spelar stor roll vad du skriver i din profil och vad du har för bild på dig själv.

Jag hade först en ganska vanlig bild på mig själv, dvs denna:


Och jag fick då väldigt lite besökare, dessutom hade jag ingen direkt långt presentation. Hade skrivit lite ytligt bara: Hippie som gillar att vara ute i naturen, yoga och bara vara. Tar dagen som den kommer.. ja, lite sådär ansvarslöst och avslappnat.


Intresset var NOLL!!

MEN, så bytte jag lite i texten och skrev till att jag älskar att fotografera och att bli fotograferad. DÅ tog det skruv ska ni veta. Hur mycket besökare som helst, 200 på 3 dagar som mest och ALLA var intresserade av mitt fotointresse och ville gärna fotografera mig eller mer.

Detta gjorde jag på alla 3 siterna och den site som jag fick mest skamliga förslag på var DS, det är en ren porrdatingsite och i jämförelse med den är Happypancace och Badoo rena lekskolorna. :-)

Jag bytte sedemera även texten till:
Jag vill möta någon som får mig att le när jag vaknar och somnar. Som förgyller min dag liksom jag förgyller hans. Någon att äta långa frukostar med och ta nattliga promenader genom stan. Se en dålig film tillsammans och upptäcka varandras sidor.
Go glad, alltid nära till skratt. Ser positivt på det mesta.. tom en p-bot eller en misslyckad dag på jobbet. Man lär sig alltid något nytt. Nyfiken på livet och ser fram emot att få dela nyfikenheten med någon.

Då minskade antalet besökare igen. Så vad man skriver spelar mer in än vad jag trodde.


Badoo som site är lätt och enkel att arbeta med, den är enkel att skapa och radera. Det kostar lite att vara med om man vill ha sk Superpowers att använda till exponering av sin profil. Jag betalade 80 kr/mån dvs 960k kr/år för att få en extra putt i datingsfären. En sak jag dock gillade med sidan var att man fick en liten signal om när någon korsade din väg. Detta hade jag lite nytta av i Malmö när vi var där på bloggmiddagen. Jag och Maja gick ju ut efter middagen, vi gick till Swing In. Ett dansställe med medelålder på runt 35 år, när vi varit där ett tag fick jag en ping från en kille som hette Jonas. Det visade sig att han var på samma ställe och hade uppmärksammat mig genom Badoo. Vi chattade lite med varandra och bestämde oss för att ses vid den stora brasan på uteserveringen. Jag och Maja kvistade upp och där satt han. Vi pratade lite med honom och det visade sig att han var Polis och hade sin första semesterdag. Denna kväll skulle han supa sig asfull och ragga. Hmm.. han trodde han skulle kunna ragga på mig och Maja, men tji fick han. Ingen av oss var ett uns intresserade men det var kul att prata med honom och få en rätt bild av en Malmöpolis första semesterdag. När vi gick höll han på att ragga på någon blond, lika aspackad kvinna som definitivt skulle bli besviken när hon vaknade dagen efter.


Jag har haft kontakt med 2 killar ytterliggare från Badoo och de visade sig bara vara ute efter sex, så när jag berättade att jag höll på med bloggen och undersökte datingsiter för dess räkning vart de lite sura först men sedan blev de mer intresserade och frågade om jag skulle skriva om dom. Naturligtvis, något vill jag ju berätta för mina läsare.

Vad gäller Happypancace kan jag bara säga att den är bra om man är seriös. Det är allsköns människor där och jag kan gott säga att det finns både läkare, författare, musiker och arbetslösa som visar ett genuint intresse utan att för den saken skull nämna sex i första meningen.

Här skrev jag en lite längre presentation som jag fick låna av en kille på HP:

Jag vill känna den där fantastiska känslan igen... Den där som nästan kan vara lite jobbig men ändå så himla härlig, där man längtar efter att få höra rösten, få det där sms:et som gör dig så glad!
Jag söker dig som är redo för att blicka framåt med någon vid din sida, där vi tillsammans reder ut att livet inte bara är svart eller vitt att det dessutom finns en hel gråskala att upptäcka och att det är i den gråskalan som livet händer.
Söker du också efter din bästa kompis att dela allt med, i livets berg och dalbana, att få hitta på bus med?
Jag letar efter dig som vet precis som jag att kommunikation är bland det viktigtaste och ibland roligaste i en relation.

Jag vill lära känna dig och skapa ett liv tillsammans samtidigt som jag vill att vi ska fortsätta träffa våra vänner och ge varandra egentid. Egentid för mig har min träning blivit. Ett sätt att koppla av ifrån verkligheten och att bara få fokusera på min kropp och mig själv en stund. Detta är något som är viktigt för mig, ja faktiskt precis lika viktigt som min familj och mina vänner är viktiga för mig.
Så här står jag, med glimten i ögat, mycket humor och självklart allvar när det behövs... Vi kan ha kul ihop, vi hittar det roliga både i det stora och lilla..
Letar inte efter någon att leva med. Jag
letar efter någon jag inte kan leva utan.
Du bör vara lång så jag kan krypa in i din famn. Dessutom så vill jag naturligtvis att du ska vara seriös och inte tro att jag är ngt tidsfördriv. Du får gärna ha barn och djur.
Skriv gärna någon rad om dig själv.


Jag fick endel besökare men eftersom jag inte ville träffa någon så blev det mycket chattande, och de chatterna handlade om allt mellan himmel och jord. Ganska roligt egenligen, men även där så kröp sexsnacket fram efter ett tag och då är det så praktiskt att man kan gå in och blockera vederbörande på en gång.

Inte heller Happypancace är en gratis datingsite, du kan om du vill vara med gratis, men vill du ha det lilla extra kostar det dig 250 kr/180 dagar. Dvs.. runt 500 kr/år.

DS, som är en ren porrdatingsite, var nog det mest underhållande jag varit med om. Vill man ha något seriös ska man INTE gå in där. Allt man får erbjudet handlar om sex, handbojor, piskor mm. Jag fann det dock rätt underhållande och fick mig ett och annat gott skratt. Speciellt när jag fick massa k*kbilder i min mailbox. Jag förstår inte varför killarnas ego sitter i k*ken!!! Den är ju inte en snygg på foto, ser mest ut som en torr gammal morot. :-D

Även på DS kostar det pengar, men det är som att kasta pengarna i sjön, för man får ingenting för det. Det enda som man får är tillgång till destruktivitet och enheldel depraverade kontakter.

Generellt är att det är nog bättre att träffa någon IRL istället för på nätet. Det kostar bara en massa pengar och man vet inte vad man får, det är nog rätt många grisar i de säckarna.

Jag hörde dock från en kompis på telefon idag att hennes väninna hittat sin Mr McDreamy på nätet så det kanske inte är helt hopplöst ialla fall...

Ni som söker, jag hoppas ni finner. Kyss några grodor till så hittar ni er prins.
Jag har kysst färdigt och har det ändå mycket bra.

Pyss och kräm

Trasselmaja.

3 kommentarer:

  1. Mycket underhållande och upplysande läsning. :) //syster yster

    SvaraRadera
  2. Jag hade en lång relation med en man som jag träffade på nätet. Detta var redan 1998 och väldigt tabu. Det höll i sex år trots 65 mil mellan oss.

    SvaraRadera
  3. Jag flyttade ihop med en date från badoo för snart sju år sedan. Men nu är man i datering-branshen igen ;( ,trist men..
    Det tostar mer nu och folket är segare nu än förut.

    SvaraRadera