tisdag 26 maj 2015

Vad är det som lyser..

Jag och min bil, En Opel Astra enjoy, 2003.. har en låååång historia av dispyter och tjafs. Hur man nu kan ha det med en bil :)

När jag köpte denna skapelse 2004 hatade jag den mer än allt annat, men det var mi  dåvarande som tyckte den var bra så då blev det den. Massor av pengar kostade den och den hade bara gått 330 mil. Den kom från ett dödsbo och var på auktion. Kul vetskap att snubben före mig dött... I bilen???

Successivt vande jag mig och idag har jag lärt mig älska min råttmobil. De första åren gick den som en klocka, det pep lite ibland från instrumentpanelen och en lampa blinkade till men det var ju inte så farligt. :) Eller???

Jag åkte in till Oper-service och de hittade ingenting alls, inget fel på min bil. Men de tjänade 5 laxar på den kollen. Surt!!

När jag väntade Mary hade jag inbrott bilen, mitt på blanka dan på pendelparkeringen i Sickla. Det var ÄCKLIGT att åka hem den dagen. Hur som haver så ja.. den började låta lite skruttigt och startade inte alltid.. sen började den låta som en raggarna.  Dags för ett nytt avgassystem eller så. Pelle Rost har hittat min pärla och slåss bäst han kan mot mig och råttisen.

Namnet kommer av att jag hade en varglogga på sidan fram och en vännina man,E, tyckte det såg ut som en råtta.. därav Råttmobilen.

Idag när jag åkte in till Söder började en lampa lysa på panelen i tunneln. Normalt sett är det den lilla helikopterlampan som lyser, men nu var det den lilla vattenkannan som lös med ett fint fast sken. Helikopterlampan är inget att bry sig om har jag lärt mig, för den slocknar alltid efter en stund. Råttisen mår nog inte så bra tror jag.
Jag hoppas att jag kommer härifrån till Stat Oil vid Globen så kan någon hjälpa mig med vad det nu kan vara. För hela vägen hem vågar jag nog inte köra.

Och jag som ska hämta Mary kl 14 :(

Någon som ha ett bra förslag på vad jag kan göra??

Kram

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar