fredag 22 maj 2015

Privat eller inte..

Nu när alla, ja.. nästan alla, har FB, bloggar, kik, instagram, what's up, snapshot.. ja, jag vet inte allt vad det nu heter. Hur är det med privatlivet? Vill man dela med sig av allt eller vill man ha lite integriteten?

En vännina till mig, hon delar allt med sin sambo. Han får läsa hennes fb, kollar telefonen, messenger mm. De delar på ALLT. Hur är det då med mail? Delar de på mail och sms också då? Frågan är VARFÖR de delar på allt? Är det för att han är svartsjuk?  Eller för de inte ska ha några hemligheter?  Om jag berättar något för henne i ett mail eller via messenger vill ju inte jag att HAN ska läsa.  Det kan ju handla om allt mellan himmel och jord, sånt som han inte har med att göra egentligen.

Marys pappa har ALDRIG fått kika i mina mess, min messenger eller något annat sätt att förmedla sig på.  Vissa saker är ju privata..

Min blogg läser han inte heller,  säger han och det är upp till honom. Den är ju offentlig så där är jag inte lika öppen som om jag hade messat Linda eller ngn annan tjej- eller killkompis.

Jag tror ju på dethär med att man ska få vara den man är, säga det man vill  och vara med den man vill. Ha kontakt med den man vill utan svartsjuka eller missunnsamhet.

Vissa människor ÄR viktigare än andra och det är dem som man vill hålla kontakten med genom livet på ett eller annat sätt. Skriva den där saken i förtroende.. då vill jag inte att det ska delas med halva orten. Det är en sak mellan lin vän och mig...

Nä, fram för mer integritet och självständighet i relationen och det datoriserade samhället.  :)

Puss och god natt

Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar