söndag 10 maj 2015

Ombonat och underbart på Ängby Torg.

För några veckor sedan var jag på event i världens gulligaste lilla affär, OmBonat, som ligger på Ängby Torg i Bromma. 
Det var Diana, som på uppdrag av ägarinnan Karin bjudit in till event och det var så kul att få träffa alla goa tjejer och framförallt få se en ny affär med nya inspirationer. Nu när jag flyttat så behövs ju allt man kan tänka sig, denna gången blev det ett skohorn i koppar, bra att ta om det kommer oinbjudna gäster.. hehe..

Underbara kläder och smycken.
Tunika från By Jolima, smyckena från Edblads och porslinet från Lexington.
Jag tyckte denna butik var som en liten skärgårdsbutik trots att den ligger mitt i centrum. Den är liten men naggande god. Det finns dessutom saker för ALLA i familjen. Underbar inredning, vackra kläder och allt man kan tänka sig att ha på en middagsbjudning från ljus till porsling. Dessutom finns det lite godis till kidsen och en finfin fåtölj till mannen i väntan på att få betala. 


Diana mannekängar i en tunika från By Jolima. Väskan från Moretti Milano. Porslinet från Bruka Design.
Jag kommer definitivt åka tillbaka och hälsa på, för att träffa underbar Karin och bara njuta av den vackra miljön och göra en investering till lägenheten igen.

De märken som fanns i butiken var bla; By Jolima, Cream, ChillNorway, GreenGate, Day från Birget et Mikkelsen Home, Pappelina, Gerbera och Marrakech Design.




2 kommentarer:

  1. Du får ta med mig dit nästa gång jag hälsar på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar. :-) Kolla in hennes hemsida först: www.Ombonat.com

      Radera